اهواز،

آغاز آزادسازی محوطه باستانی جندی شاپور دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از آغاز آزادسازی و تملک 200 هکتار از محوطه باستانی جندی شاپور این شهرستان با همکاری دستگاه قضایی خبر داد.

آغاز آزادسازی محوطه باستانی جندی شاپور دزفولبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت اله آریایی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در تشریح این خبر گفت: تملک و آزادسازی محوطه باستانی شهر جندی شاپور یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان برای فراهم کردن ادامه فعالیت های باستان شناسی و کاوش در این محوطه ارزشمند تاریخی است.

وی اظهار کرد: 200 هکتار از حریم جندی شاپور در اطراف بقعه یعقوب لیث با هماهنگی دستگاه قضایی آزاد سازی می شود.

آریایی نیا ضمن توضیح اهمیت تاریخی شهر باستانی جندی شاپور به دادستان دزفول بیان داشت: با توجه به انجام کاوش های باستان شناسی و ترانشه های ایجاد شده در محوطه باستانی جندی شاپور لذا ضروری است برای ادامه فعالیت های باستان شناسی، هر چه سریع تر نسبت به آزادسازی محوطه باستانی جندی شاپور از کشاورزان اقدام شود.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با تشکر از معاون استاندار و فرماندار دزفول به خاطر توجه به حفظ آثار و بناهای تاریخی منطقه و پیگیری روند آزاد سازی 200 هکتار از محوطه باستانی جندی شاپور افزود: کشاورزانی که در محوطه باستانی جندی شاپور زمین کشاورزی به آن ها واگذار شده، با هماهنگی دستگاه های ذیربط و تعامل و همکاری فرمانداری و دادستانی دزفول زمین جایگزین به آن ها واگذار می شود.

وی اذعان داشت: به همین منظور 200 هکتار از پادگان قائمیه با همکاری فرمانداری دزفول برای واگذاری به این کشاورزان پیش بینی شده است.

حجت اله آریایی نیا این اقدام را گام مهمی در راستای ادامه فعالیت های باستان شناسی و کاوش در محوطه باستانی جندی شاپور عنوان کرد.

احمد قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب دزفول نیز بر ضرورت حفظ و نگهداری آثار و بناهای تاریخی منطقه به ویژه محوطه باستانی جندی شاپور دزفول تاکید کرد.

شهر باستانی جندی شاپور با 800 هکتار وسعت در 12 کیلومتری شهر دزفول در مجاورت روستای اسلام آباد واقع است.

بخشی از محوطه جندی شاپور سال هاست که از سوی کشاورزان منطقه به زیر کشت می رود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.