اهواز؛

افزایش 10 برابری بازدید گردشگران خارجی از محوطه باستانی جندی شاپور

مدیر پایگاه جندی شاپور و ایوان کرخه از افزایش 10 برابری استقبال گردشگران خارجی از محوطه باستانی جندی شاپور دزفول طی 10 سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ یعقوب زلقی، مدیر پایگاه جندی شاپور و ایوان کرخه با اشاره به استقبال گردشگران خارجی برای دیدار از محوطه باستانی جندی شاپور دزفول بیان داشت: سفر گردشگران و باستان شناسان خارجی به محوطه باستانی جندی شاپور طی سال گذشته 10 برابر شده است.

وی تصریح کرد: در پی حفاری و کاوش های باستانی صورت گرفته در محوطه باستانی جندی شاپور ، سفر گردشگران خارجی به دزفول و محوطه جندی شاپور افزایش یافته و شاهد حضور گردشگران بسیاری در منطقه هستیم.

زلقی همچنین از سفر یوهانس نیهوف باستان شناس آلمانی و استاد دانشگاه برلین آلمان از محوطه باستانی جندی شاپور دزفول خبر داد و افزود: در این بازدید باستانشناس آلمانی با توجه به امکانات موجود برای انجام فعالیت های حفاری،مطالعاتی،نقشه برداری و ژئوفیزیک اعلام آمادگی کرد که قرار است کارهای مشترکی با حضور وی در این محوطه باستانی انجام شود.

مدیر پایگاه جندی شاپور و ایوان کرخه اذعان کرد: علاوه بر این 2 آلمانی که یکی از آنها باستان شناس و تورلیدر می باشد نیز روز شنبه از محوطه جندی شاپور دزفول دیدن کرد تا به بررسی و ارزیابی همکاری های مشترک در راستای سفر گردشگران آلمانی به دزفول بپردازند.

وی اظهار داشت: این باستان شناس آلمانی که علاقه مند به تاریخ و تمدن ایران باستان می باشد قول مساعد داد تا گردشگران اروپایی را برای بازدید از محوطه باستانی جندی شاپور به دزفول هدایت کند ضمن اینکه قرار شد این باستان شناس اطلاعات مربوط به جندی شاپور را به زبان آلمانی ترجمه و در اختیار گردشگران خارجی قرار دهد.

یعقوب زلقی خاطرنشان کرد: همچنین قرار است در روزهای آینده یک باستان شناس ایتالیایی نیز به دزفول سفر کند تا ضمن بازدید از محوطه جندی شاپور موقعیت این محدوده را برای انجام فعالیت های باستان شناسی ارزیابی کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.