رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان؛

پیش بینی کاهش برداشت گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: امسال برداشت ۴۴۰ هزار تن تولید گندم در استان پیش‌بینی شده بود، اما با توجه به تاخیر در بارش‌ها این میزان به ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن تولید کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازدار گفت: از حجم اشتغالی که برای استان در نظر گرفته‌شده ۶۰۰ نفر معادل ۳۳ دهم درصد و از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری ۲۸ دهم درصد متعلق به خرم‌آباد است.
وی افزود: برای رسیدن به این اعداد و ارقام مهم‌ترین بحث، بحث تولید است چرا که اگر تولید نداشته باشیم این اعداد و ارقام نیز عملیاتی نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به اینکه برای کلیه شهرستان‌ها برش تولیدی آماده کرده‌ایم، گفت: در برنامه سال ۹۵ برای شهرستان خرم‌آباد کلیه محصولاتی که باید به آن برسد و سهمی که از تولید استان باید به آن برسد چه ازلحاظ زیر بنایی و چه ازلحاظ تولیدی مشخص‌شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سال ۹۵ سال گذشته خرم‌آباد تقریباً ۲۰ میلیارد تومان از رونق تولید سهم داشت که سهم خوبی بود، گفت: در سال گذشته برای ۵۴۰ نفر نیز در شهرستان خرم‌آباد اشتغال‌زایی شد.

بازدار با بیان اینکه به مسئله زیر بنایی در زمینهٔ کشاورزی نیز باید اهمیت داده شود تا به اشتغال‌زایی در استان کمک شود، افزود: توسعه سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار، توسعه گیاهان دارویی، توسعه باغات و توسعه گلخانه‌ها از مسائلی است که امسال برای بالا بردن اشتغال‌زایی در استان به‌ویژه خرم‌آباد مدنظر داریم.

وی گفت: توسعه گلخانه‌ها ظرفیت بسیار مناسبی است که کشت و صنعت لرستان دارد و ۱۵۰ میلیارد تسهیلات برای گلخانه نهایی شده و در حال گذراندن مراحل جذب است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: برای اینکه بتوانیم بحث اشتغال را در خرم‌آباد و استان به نتیجه برسانیم بحث مسائل تولید را باید مدنظر داشته باشیم که برش شهرستانی آن تهیه شده است.

وی در رابطه با وضعیت تولید گندم در استان، افزود: امسال در رابطه بارش شرایط تقریباً نامطلوبی را آغاز کردیم چراکه بارندگی با دو ماه تأخیر آغاز شد و اگر بارندگی ما تا پایان اردیبهشت و اوایل خرداد ادامه پیدا می‌کرد کشت ما آسیب نمی‌دید.

بازدار بابیان اینکه برای امسال ۴۴۰ هزار تن تولید گندم پیش‌بینی کرده بودیم، گفت: اما با توجه به مشکل بارندگی در استان به طور حتم این عدد نمی‌رسیم و پیش بینی می‌شود بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت چراکه در ابتدای سال وانتهای سال بارندگی‌ها کم بود و آسیب به کشت دیم وارد می‌شود که با توجه به شرایط موجود رقم مناسبی است.
وی با اشاره به اینکه عملیات کاشت گندم را در این دو سال خوب آغاز کردیم، افزود: ما در استان تقریباً ۵۹ هزار هکتار گندم آبی داریم که مکانیزه کشت شده است و گندمی با کیفیت بالا است.


 انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.