لرستان؛

کمبود سیلوی ذخیره گندم در شهرستان پلدختر

مدیرکل تعاون روستایی لرستان از کمبود زمینه فضای انباری و زیرساخت سیلوی ذخیره گندم در شهرستان پلدخترخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آصفی گفت: شهرستان پلدختر در زمینه فضای انباری و زیرساخت و سیلو ذخیره گندم با کمبود مواجه است.

وی افزود: با توجه به کمبود این فضا در سال‌های گذشته امسال از غله بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی استان مجوزهای احداث سیلو در شهرستان پلدختر صادر شده است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: توسط بخش خصوصی مجوز سیلوی 10 هزارتنی و توسط بخش تعاونی و اتحادیه مجوز سیلوی 20 هزار تنی برای شهرستان پلدختر صادر شده است.

وی افزود: امیدواریم امسال این سیلوها احداث شود وفضایی برای ذخیره‌سازی دسترنج کشاورزان شهرستان پلدختر آماده شود تا مشکل کمبود فضا و ایجاد صف‌های طولانی در مقابل مراکز خرید گندم بر‌طرف شود.

آصفی گفت: بر‌اساس آمار خرید تا کنون بیش از 14 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان پلدختر خریداری شده است‌.

وی افزود: با توجه به اینکه متولی خرید شرکت بازرگانی دولتی غله است بهای گندم خریداری شده کشاورزان در موعد مقرر با توجه به ثبت عملیات به شماره حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: پلدختر نخستین شهرستان استان لرستان است که برداشت و خرید گندم در آن آغاز شده و رومشکان دومین شهرستان است که چند روزی است برداشت گندم در آن آغاز شده و تا کنون حدود یک هزار تن گندم در این شهرستان خریداری شده است.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.