همراه با شهدا؛

محافظ انسان از گناه در نگاه شهیدمحمدعلی کریم زاده یزدلی

عشق الهی موجب شد شهید در لحظه حساس امتحانات خرداد 1361 ، در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت نماید.

/به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدعلی کریم زاده یزدلی درسال 1344 ، در دامان پر مهر و محبت کویر و در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان گشود .

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای یزدل به پایان رسانید و در همان دوران بود که به صف مجاهدان انقلاب پیوست و با وجود سن کم خویش و به رغم تهدیدها ، پیام ها و تصاویر امام راحل را در آن دوران خفقان توزیع می کرد.

محمدعلی که عشق به ولایت را در دامان مادری مؤمن و پرهیزکار ، در جان و قلب خویش تحکیم بخشیده بود ؛ آن زمان که میهن اسلامی صحنه تاخت و تاز لیبرال ها شده بود ، در مسجد روستا فریاد برآورد که ؛ « ما لیبرال ها را از مملکت بیرون خواهیم کرد و آن ها را با این افکارشان و ( افکار غلطشان ) محکوم می کنیم »

محمد علی در سال 1359 ، وارد دبیرستان امام خمینی شده و در رشته علوم تجربی مشغول تحصیل شد . روح بلند محمدعلی باعث شد در تابستان 1360 مدت سه ماه عازم جبهه گیلان غرب شود.

بعد از بازگشت از جبهه ، وارد گروه مقاومت شهید صفری شد و از آن جا عازم یزدل شده و اولین بار پایگاه بسیج را پایه ریزی نمود و این عشق الهی موجب شد محمد در لحظه حساس امتحانات خرداد 1361 ، در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت نماید.

ایشان بعد از مرخصی کوتاه و دیداری که از کاشان داشت ، مجدداً به جبهه شتافت و در تاریخ 1361/4/23 در عملیات رمضان شرکت کرد و به آرزوی دیرین خویش که همانا شهادت در راه دوست بود ، رسید و طبق وصیتش در گلزار شهدای یزدل به خاک سپرده شد.
 
 فرازي از وصيت نامه شهيد محمدعلی کریم زاده یزدلی 

 یکی از مسائل مهمی که می تواند ما را از گناه باز دارد ؛ دعای کمیل ، دعای ندبه و دعای توسل است . نماز جماعت ها و نماز شب ها سد راه گناه است.

 فعلاً و از اول تا به حال و آینده دو خط بیش تر وجود نداشته ؛ حق یا باطل . اگر می خواهی پیرو خط انبیا و امامان (ع) باشی ، باید پیرو خط روحانیت اصیل و انقلابی باشی که امام می فرماید : شکست روحانیت ، شکست اسلام است .

 در لحظه شهادت اگر چشمانم باز بود ، بگذارید باز باشد تا دشمن بداند ما با دیدی وسیع از اسلام و راه آن کشته شدیم.

روحش شاد و یادش گرامی 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار