کرمانشاه؛

برنامه غذایی نامناسب؛ عامل مهم بیماری های قلبی و عروقی

برنامه غذایی نامناسب یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌ های قلبی و عروقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کارشناس مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت: برنامه غذایی نامناسب یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌ های قلبی و عروقی است که باعث تغییراتی در چربی خون و در نتیجه تصلب شرایین و بیماری‌ های قلبی - عروقی می شود.

مهندس لاله مظفری در چهارمین جلسه آموزشی هزار و سیصد نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی که با همکاری معاونت غذا و دارو، اداره بهزیستی استان کرمانشاه و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد گفت: بیماری های قلبی ـ عروقی از مهم ترین عوامل مرگ ومیر و از عمده ترین مشکلات بهداشتی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است.

وی افزود: مطالعات نشان داده است در جوامعی که دارای رژیم غذایی با کلسترول و چربی جامع کمتری هستند، میزان بروز بیماری‌ های قلبی ـ عروقی کاهش می یابد و میزان چربی خون آنها نیز کمتر می شود. همچنین رژیم غذایی نامناسب می تواند در ایجاد چاقی، افزایش چربی خون، دیابت و افزایش فشار خون موثر باشد که این موارد خودشان از عوامل زمینه ساز بروز بیماری‌ های قلبی ـ عروقی است.

مهندس نرگس شهبازپور نیز در ادامه جلسه عنوان کرد: ظروف یکبار مصرفی که به صورت شفاف می باشد و در مراسمات عمومی و عزاداری ها برای نوشیدنی های داغ استفاده می شود در دراز مدت به دلیل مواد مضری که دارند در مقابل آب جوش، چای، شیر داغ و ... مواد پلیمری از خود آزاد می کنند و باعث بیماری های صعب العلاج و سرطان می شود.استفاده از ظروف یکبار مصرف باید با دقت باشد یعنی از ظروف یکبار مصرف صاف و شفاف برای مواد غذایی و آشامیدنی سرد استفاده شود.ظروف یکبار مصرف گیاهی بهترین ظروف برای مواد غذایی و آشامیدنی سرد و داغ می باشد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.