رمضان ماه نبوت است

ماه رمضان همان، فرصتی است که خداوند، به بندگانش عطا کرده و مسافران بی قرار مسیر قرب الهی، به سادگی از این فرصت گران بها نمی گذرند.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه رمضان همان، فرصتی است که خداوند، به بندگانش عطا کرده و مسافران بی قرار مسیر قرب الهی، به سادگی از این فرصت گران بها نمی گذرند.

از جمله بندگان عاشق، امام خمینی(ره) بودند. در ادامه صحبت های ایشان در خصوص ماه مبارک رمضان را می خوانیم.

ماه رمضان مبارك است كه قرآن بر او وارد شده است و ماه شعبان مبارك است كه ادعيه ائمه(ع) در او وارد شده است. ماه مبارك رمضان (است) كه قرآن را وارد كرده است.

ماه رمضان، ماه نبوت است و ماه شعبان، ماه امامت. ماه رمضان، ليله القدر دارد و ماه شعبان، شب نيمه شعبان دارد كه تالي ليله القدر است. ماه رمضان مبارك است؛ براي اينكه ليله القدر (دارد) و ماه شعبان مبارك است؛ براي اينكه نيمه شعبان دارد.

ماه رمضان مبارك است؛ براي اينكه نزول وحي در او شده است يا به عبارت ديگر، معنويت رسول خدا وحي را نازل كرده است و ماه شعبان معظم است؛ براي اينكه ماه ادامه همان معنويات ماه رمضان است. اين ماه مبارك رمضان جلوه ليله القدر است كه تمام حقايق و معاني در او جمع است و ماه شعبان، ماه امامان است كه ادامه همان است.

در ماه مبارك رمضان، مقام رسول اكرم(ص) به ولايت كلي الهي بالاصاله تمام بركات را در اين جهان بسط داده است و ماه شعبان كه ماه امامان است؛ به بركت ولايت مطلقه، به تبع رسول اللَّه همان معاني را ادامه مي‏دهد.

پس ماه رمضان ماهي است كه تمام پرده ‏ها را دريده است و وارد شده است جبرئيل امين بر رسول خدا و به عبارت ديگر، وارد كرده است پيغمبر اكرم جبرئيل امين را در دنيا، و ماه شعبان ماه ولايت است و همه اين معاني را ادامه مي‏دهد.

ماه رمضان مبارك است كه قرآن بر او وارد شده است و ماه شعبان مبارك است كه ادعيه ائمه(ص) در او وارد شده است. ماه مبارك رمضان (است) كه قرآن را وارد كرده است.

قرآن مشتمل بر تمام معارف است و تمام مايحتاج بشر است و ماه شعبان، كه ماه امامان است، ادامه همان حقيقت است و همان معاني در تمام دوره‏‌ها. آن چيزي كه در قرآن به طور اسرار است، در ادعيه ائمه ما به طور اسرار است.


از بيانات امام خميني (ره) در جمع گروهي از مسوولان نظام (۲۵ فروردين ۱۳۶۶)


انتهای پیام/
برچسب ها: رمضان ، نبوت ، امام خمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار