ارومیه؛

وضعیت مناسب تحولات جمعیتی در آذربایجان غربی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت : تحولات جمعیتی دراستان در مقایسه با کشور در وضعیت متناسب تری قرار دارد .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محمد حیرت انگیز در جلسه شورای راهبردی جمعیت که به مناسبت گرامیداشت روز ملی جمعیت در سالن اجتماعات استانداری ترتیب یافت ؛ با اشاره به ضرورت و اهمیت آمار در کلیه امور برنامه ریزی اعم از سیاست گذاری و تعیین اهداف و خط مشی ها و امور اجرایی و در نهایت موفقیت در آنها به اندازه ای است که آمار عامل زیربنایی در برنامه ریزی ها و به دنبال آن توسعه و پیشرفت به شمار می رود .

وی با بیان اینکه تمامی مسئولین کشور به ارائه اطلاعات و آمار دقیق و شفاف و منسجم برای برنامه ریزها و تصمیم گیری های صحیح تاکید دارند افزود : آمار و اطلاعات دقیق و به موقع در مورد جمعیت و نیروی انسانی ، موجب برنامه ریزی های کارآمد و تصمیم گیری های مناسب کمی و کیفی جهت ارتقاء افراد جامعه در زمینه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، بهداشتی ، سیاسی و آموزشی خواهد شد .

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد ثبت احوال استان در سال 95 در مقایسه با سال 94 در قالب روند تغییرات در ثبت ولادت ، فوت ، ازدواج و طلاق پرداخت و گفت : آذربایجان غربی در نرخ ثبت ولادت ، فوت ، ازدواج و طلاق علی رغم کاهش هایی که داشته ، در مقایسه با وضعیت کشور ، در وضعیت متناسب تری قرار دارد به طوری که نرخ ولادت در کشور 19/5 در هزار است و این نرخ در استان 20/5 در هزار است .

محمد حیرت انگیز اضافه کرد : نرخ ثبت فوت در کشور 4/8 در هزار است در حالی که در استان 4/4 در هزار است .

وی نرخ ازدواج در کشور را 9 در هزار اعلام کرد و گفت : این نرخ در استان 10/1 در هزار است و همچنین نرخ طلاق در کشور 2/3 و در استان این نرخ 2 در هزار است .

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی در پایان سخنان خود جمعیت استان را براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ، 3 میلیون و 342 هزار و 170 نفر اعلام کرد و اظهار کرد : سهم جعیتی استان از کشور 4/5 در صد است .

محمد حیرت انگیز خاطرنشان ساخت : نرخ رشد طبیعی سالیانه در استان 1/6 درصد و این نرخ در سطح کشور 1/24 در صد می باشد .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.