ارومیه؛

۴۶۵ زندانی جرایم غیر عمد آذربایجان غربی چشم انتظار کمک‌های خیرین

مدیر کل زندانهای آذربایجان غربی گفت:: امسال بنا داریم با کمک مردم خیر در جشنهای گلریزان ۴۶۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در استان به آغوش خانواد‌ها یشان برگردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛میرعلی اکبر بنی هاشمی با بیان اینکه برای آزادی این تعداد زندانی 45 میلیارد تومان مورد نیاز است افزود : عمده جرایم این زندانیان ؛ تصادفات ، برگشت چک به خاطر نوسانات بازار و عجز در پرداخت نفقه و مهریه های نجومی است .

وی با اشاره به اینکه هدف ستاد دیه کمک به زندانیان جرایم غیر عمدی است که ناخواسته به دلیل عدم آگاهی کافی نسبت به قوانین و مقررات ، مرتکب این جرایم شده اند افزود : اغلب تصور مردم از زندانیان به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل عدم اطلاع و آگاهی حقوقی ، صحیح نیست و اکثر مردم این زندانیان را سارق و کلاهبردار و قاچاقچی می دانند که نیاز مند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وسیع است .

مدیر کل زندانهای استان به شرایط ستاد دیه برای حمایت از زندانیان جرایم عمد اشاره کرد و نداشتن سابقه کیفری زندانیان ، نداشتن فساد اخلاقی و فسق و فجور در محل زندگی زندانیان ، عدم اعتیاد به مواد مخدر و داشتن اخلاق و رفتار حسنه و نداشتن هیچ گونه در آمد مالی را از جمله این شرایط عنوان کرد و افزود : سال گذشته 280 زندانی با مبلغ 24 میلیارد تومان آزاد شدند.

بنی هاشمی افزود : برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سال گذشته ، 33 درصد مبلغ بدهی را خود شاکیان گذشت کردند و 27 درصد مبلغ توسط ستاد دیه تامین ، 5/3 هزینه را خانوادهای زندانیان و نهایتا 14در صد نیز از طریق بیمه ها تهیه و پرداخت شد .

وی در ادامه اظهار کرد : از بدو تاسیس ستاد دیه از سال 1378 تاکنون 4 هزارو 508 نفر زندانی آذربایجان غربی آزاد شده است .

مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی یاد آور شد : امسال در سطح استان در 15 شهرستان جشنهای گلریزان در طول ماه مبارک رمضان برپا می شود.

میرعلی اکبربنی هاشمی در پایان از اقدامات ویژه ای در زمینه آموزشی ، فرهنگی ، بهداشت و سلامت روان و اشتغالزایی در زندان های استان خبر داد و اظهار داشت : سعی داریم با تزریق کارشناسان فرهنگی ، مذهبی و علمی و اقتصادی حمایت های مناسبی از زندانیان به عمل بیاید .

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.