کرمان؛

ورودی به زندان های کرمان کاهش یافته است

رئیس کل دادگستری کرمان با بیان اینکه شاهد کاهش ورودی به زندان های استان کرمان هستیم،گفت: غالب زندانیان در این استان محکومین جرائم مرتبط با مواد مخدر می باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،یدالله موحد در جلسه شورای قضائی استان کرمان گفت: قضات بایستی از همه ی ابزارها و ظرفیت های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده نمایند واجازه ندهند جمعیت زندان ها افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان هشدار داد:زندان شهرستان جیرفت به دلیل موقعیت جغرافیایی با مشکلات متعدد و جدی از جمله تراکم جمعیت کیفری مواجه است و ساخت یک زندان جدید در حاشیه این شهر ضرورت دارد.

وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در زندان زرند،عنوان کرد:ساخت بازداشتگاه در شهرستان های رودبار جنوب،ریگان،قلعه گنج،ارزوئیه،انار و راور ضرورت دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان به بحث دستبند و پابند الکترونیک اشاره کرد وافزود:بایستی بسترهای اجرای این طرح در استان فراهم گردد زیرا در کاهش جمعیت کیفری زندان ها موثر است.

مدیر کل زندان های استان کرمان نیز در ابتدای جلسه به تشریح آخرین وضعیت زندان های استان کرمان پرداخت و افزود:تنها 4درصد زندانیان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند و مابقی آنها میزان تحصیلات آنها زیر دیپلم است.

رمضان امیری اظهار داشت:62درصد زندانیان کسانی هستند که برای اولین بار وارد زندان می شوند و متاسفانه 38درصد بازگشت مجدد به زندان های استان داریم.

انتهای پیام/ی
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار