کرمان؛

مددجویان جرائم غیر عمد مستحق زندان نیستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم جشن گلریزان ماه عاشقی گفت:مدجویان جرائم غیر عمد مستحق زندان نیستند و باید نگاه به آنها تغییرکند و برای آزادی آنها گام برداشته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،یدالله موحد افزود: مجازات جایگزین حبس بسیار مفید است و چندین سال است که رویکرد قضات ب از حبس محور به سمت مجازات های جایگزین تغییر کرده است.
وی خاطر نشان کرد: مددجویان جرائم غیر عمد بیشتر از همه خانواده آنها دچار سختی است که به مراتب سنگین تر از خود زندانی می باشد.
وی تصریح کرد: برخی از خانواده های این مددجویان وضعیت معشیتی و مطلوبی ندارند.
رئییس کل دادگستری کرمان گفت : باید نگاه به این افراد تغییر کند چراکه این افراد در معرض آسیب هستند.
موحد افزود: ۲۶۱زندانی جرائم غیر عمد در استان وجود دارد که باکمک خیرین و ستاد دیه بایستی آزاد و به آغوش گرم خانواده برگردند.
وی همچنین گفت :یکی از آسیب های اجتماعی که آسیب ملی هم است وجود جمعیت کیفری می باشد که استان کرمان هم دراین مورد آمار بالایی دارد.
موحد ابراز امیدواری کرد: باکمک خیرین ، نقش مهم پیشگیری و تغییر نگاه و رویکرد بتوانیم روند روبه کاهش‌ ورودی این افراد به زندان ها باشیم.
دراین مراسم مدیر کل زندان های استان کرمان نیز ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: مردم کرمان افراد نیک اندیش و خیری هستند که شاهد کرامت و بزرگی آنها به ویژه خیرین بودیم.
رمضان امیری افزود: باهمت خیرین زندانیان زیادی از بند رهایی پیدا کرده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند که امیدواریم باهمت این افراد ۲۶۱ زندانی جرائم غیر عمد استان کرمان هم تا پایان ماه مبارک رمضان آزاد شوند.
علی بابایی،شهردار کرمان هم در جشن گلریزان باعنوان ماه عاشقی گفت: شهر یک موجود زنده است و همانقدر به لحاظ فیزیکی دارای اهمیت است، مردم هم که روح شهر هستند توجه به آنها اهمیت بالایی دارد.
وی افزود: درسالهای گذشته علاوه بر انجام اقدامات عمرانی، کارهای فرهنگی و اجتماعی خوبی نیز درشهرداری انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: در یک سال ونیم گذشته ۴ خانه فرهنگ به شهر اضافه شد و ۲ فرهنگسرا نیز تا چند روز آینده افتتاح می شود.
وی تصریح کرد:۲ گرم خانه ویژه خانم ها و آقایان را درکرمان راه اندازی کردیم.
بابایی گفت : درسال گذشته ۲۵۰کیلومتر جدول گذاری با قراردادی که با اداره کل زندان ها داشتیم توسط مددجویان این اداره انجام شد که ارتباطی دوسویه بود و کمک خوبی هم به خودشان و هم به عمران و آبادانی شهر شد.
شهردار کرمان افزود: شهرداران محله می توانند در بحث پیشگیری از جرم و کمک به آزادی مددجویان رابط خوبی بین مردم و ستاددیه باشند.
همچنین سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: دردو شب برگزاری جشن گلریزان زمینه آزادی سه مددجو جرائم غیر عمد فراهم شده است.
وی افزود: از مجموع ۲۶۱مددجو جرائم غیر عمد ۸۶ نفر در زندان مرکزی کرمان و بازداشتگاه موقت که ۳۶ نفر ازآنها مربوط به شهر کرمان و در محله ها ی مختلف سکونت دارند.
وی خاطر نشان کرد: برای آزادی این ۳۶ نفر یک میلیارد تومان نیاز است.
جشن گلریزان در ماه عاشقی در سومین شب خود میزبان شهردار محله ها، شهرداران منطقه های کرمان و شهردار مرکزی بود.
این مراسم به مدت ۱۵ شب به صورت زنده و مستقیم ازسیمای مرکز کرمان برای کمک به آزادی مددجویان غیر عمد پخش می شود.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار