کرمان؛

آزادی ۹ زندانی در جشن بزرگ نسیم مهر

به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، ۹ زندانی جرایم غیر عمد در کرمان با کمک نهادها، خیران، مردم و انجمن حمایت از زندانیان کرمان به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیر کل زندان های استان کرمان در مراسم جشن بزرگ ملی حمایت از خانواده های نیازمند، با اشاره به اینکه روز نسیم مهر برای حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است، گفت: حدود 80 درصد مددجویان زندان‌های استان کرمان متاهل هستند که 82 درصد آنها بیش از یک فرزند دارند.

رمضان امیری افزود: خیران می‌توانند در آستانه ماه مبارک رمضان به خانواده زندانیان کمک کنند، زیرا این افراد هیچ نقشی در جرم مددجو نداشته‌اند، اما آسیب‌هایی ممکن است به آنها به علت فقر و نداری وارد شود و آسیب‌رسان هم بشوند.

وی خاطر نشان کرد: خانواده زندانیان استان کرمان به مسکن نیاز دارند و تلاش می‌شود، امکانات حداقلی برای این خانواده‌ها به وجود آید.

مدیر کل زندان های استان کرمان تصریح کرد: خیران با کمک های خیرخواهانه خود زمینه ادامه تحصیل فرزندان مددجویان را تامین می‌کنند، این در حالیست که بسیاری از این بچه‌ها دارای هوش بالایی هستند.

امیری از کمک خیران برای درمان خانواده مددجویان، تامین جهیزیه، تهیه لوازم‌التحریر و اشتغال آنها خبر داد.

وی یادآور شد: 18 درصد خانواده زندانیان نیازمند در استان کرمان زیرپوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیازمند قرار گرفته‌اند و هم اکنون دست نیاز به سوی خیران برای کمک به سایر خانواده مددجویان دراز می کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این مراسم گفت: اثربخشی تلاش مسئولان برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند با همت بلند خیران بیشتر می‌شود.

یدالله موحد افزود : انسان‌های بزرگ و با کرامتی داریم که به‌صورت ناشناس به خانواده زندانیان نیازمند کمک می‌کنند و از این نوع ایثارگری‌ها در جامعه ما کم نیست.

وی خاطر نشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان نیازمند استان کرمان با اهتمام و همت بلند خیران توانسته یکی از انجمن‌های برتر حمایتی کشور باشد.

موحد تصریح کرد: طرح ساخت مسکن خانواده مددجویان نیازمند در استان کرمان آغاز شده و تاکنون دو واحد مسکونی ساخته شده است.

وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و این در حالی است که بعضی از خانواده زندانیان نیازمند در فقر مطلق به سر می‌برند و نیاز به کمک خیران دارند.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور، امام جمعه موقت کرمان هم در این جشن گفت : حضور خیران در این جشن عبادت است و اجر زیادی دارد.

وی افزود: گاهی افرادی با عنوان زندانی از خانواده خود جدا می‌شوند و در زندان به سر می‌برند تا زمانی که آزاد شوند.

حجت‌الاسلام عربپور خاطر نشان کرد: با رفتن یک نفر به زندان که نان‌آور خانواده است مطمئناً آن خانه دچار آسیب می‌شود و همه نوع مسائلی از تامین معاش و زندگی گرفته تا مسائل جزئی‌تر مانند ایجاد مشکل در روحیه و تحصیل بچه‌ها مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر به خانواده زندانیان توجه نشود، فرزندی از تحصیل باز بماند و امکان تامین معیشت این خانواده فراهم نشود، بنابراین فرد دیگری به افراد آسیب دیده اجتماع اضافه می‌شود.

حجت‌الاسلام عربپور با اشاره به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان نیازمند ابراز داشت: همه ما در این مسئله اجتماعی مسئول هستیم و باید به خانواده زندانیان نیازمند کمک کنیم تا فرزندان آنها در شرایط بهتری تحصیل و ازدواج کنند.

جشن بزرگ نسیم مهر با حضور جمعی از مسئولان استانی، زندانیان و خانواده های آنها با اجرای برنامه های متنوع و شاد در کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار