لرستان؛

علت کاهش گرید واحدهای تولیدی

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: گریدهای c,d واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد از همه واحدهای استان بیشتر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع مسئولان فنی واحد های تولیدی بروجرد گفت: در رتبه‎بندی سال گذشته مشخص شد که در واحدهای تولیدی بروجرد ایرادهایی وجود داشته و متاسفانه برخی از این واحدها رتبه خوبی نداشتند.

سپهوند گفت: نیاز است پس از ارزیابی ایرادات شناسایی و سپس درصدد رفع آنها برآییم چرا که هدف ما ارتقای واحدهای تولیدی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: نیاز است در کنار این واحدهای تولیدی باشیم تا کیفیت محصولات افزایش یابد.      

وی با بیان اینکه در بحث فروش و بازار رقابت آنچه حرف اول را می‎زند کیفیت است که منجر به جذب بیشتر مشتری می‎شود، اضافه کرد: کار نظارت بر سلامت محصولات تولیدی در راستای حفظ سلامت جامعه است و از طرفی چون واحدهای تولیدی جزو سرمایه‌های استان است نیاز است از آنها حمایت کنیم اما این واحدها باید برنامه خود را به گونه‎ای تدوین کننند که عیب و ایرادات را برطرف سازند.

سپهوند عنوان کرد: نباید روی سلامت مردم چشم‌پوشی شود بلکه باید همه راهکارها و زمینه‎ها را فراهم کنیم تا ایرادات در واحدهای تولیدی توسط مسئول فنی واحد برطرف شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: افزایش کیفیت تولید ضامن سلامت محصول و جامعه است.

در ادامه رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تولید محصول سالم نیازمند عوامل شبکه تولید آن از مزرعه تا سوپرمارکت است.

فرزانه حیدری اضافه کرد: بیشترین و بهترین واحدهای تولیدی استان در شهرستان بروجرد قرار دارند که این واحدها مورد ارزیابی قرار گرفتند اما متاسفانه گریدهای c,d این واحدهای تولیدی از همه واحدهای استان بیشتر بود.

وی یادآور شد: آنچه باعث کاهش گرید واحدهای تولیدی شده است عدم حضور محصول در واحدها، عدم انطباق محصولات نمونه برداری شده و... بوده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.