لرستان؛

راه اندازی پایگاه اسکان اضطراری امداد و نجات هلال احمر بروجرد

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: این پایگاه ها باهدف خدمت رسانی به مسافران در راه مانده در فصل زمستان در 2 پایگاه امداد شهید موسوی و شهید ولیپوری واقع در محور بروجرد - اراک و محور بروجرد - اشترینان تجهیز و راه اندازی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کرمی گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر این شهرستان شامل سه اکیپ در قالب طرح امداد و نجات زمستانه در محورهای اصلی و حادثه‌خیز این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

وی افزود: اکیپ های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در صورت نیاز با هدف انجام وظیفه محوری و ارائه خدمات امداد و نجات تعداد آنها افزایش خواهد یافت و امدادگران این نهاد به ‌صورت انفرادی و گروهی هنگام وقوع حادثه به کمک افراد می‌روند.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد با اشاره به ارائه خدمات به مردم در فصل زمستان گفت: اقدامات این طرح امدادرسانی در حوادث جادهای‌، امدادرسانی در برف و کولاک، اسکان اضطراری و خدمات پشتیبانی در یخبندان جادهها می‌باشد.

کرمی از شهروندان خواست تا در فصل سرما و بارندگی ها از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده وهنگام سفر نیزتجهیزات ضروری مانند لباس گرم و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی افزود: در 9 ماهه نخست امسال50 تصادف جاده ای در بروجرد توسط هلال احمر این شهرستان امداد رسانی شده که 54 مصدوم و هشت کشته به دنبال داشته است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد 508 تن از ابتدای سال جاری تا کنون به پایگاه های این جمعیت در این شهرستان برای گرفتن خدمات مراجعه کرده اند.

کرمی گفت: برگزاری 42 دوره آموزشی مقدماتی و عمومی با حضور 900 امداد گر، توزیع 134 بسته مواد غذایی، اجرای چهار مانور امداد، نجات و زلزله و همکاری با انجمن متخصصین پزشکی را از جمله اقدامات انجام شده در این سال جاری توسط جمعیت هلال احمر بروجرد بوده است.

انتهای پیام /م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.