تبریز؛

برپایی بازارچه خیریه رمضان در پارک ائل گلی تبریز

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بازارچه خیریه رمضان برای معرفی تولیدات مددجویان خودکفا شده در پارک ائل گلی تبریز دایر می شود، گفت: این بازارچه از 16 تا 31 خرداد به مدت 15 روز و در 50 غرفه برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛غلامحسین پورمنافیمعاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه 60 طرح خودکفایی کمیته امداد استان در این بازارچه شرکت خواهند کرد، گقت: کفش، لباس، بدلیجات، عرقیات گیاهی، تابلو فرش، مواد غذایی، خشکبار، جواهرسازی، گل سازی و... از جمله طرح هایی هستند که در این بازارچه برای فروش به نمایش گذاشته خواهند شد.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه طرح های خودکفایی کمیته امداد 10 شهرستان سوغات و محصولات تولیدی خود را برای فروش در این بازارچه ارائه خواهند کرد، گفت: بازارچه اشتغال با رویکرد عرضه و فروش تولیدات مددجویان خودکفا شده در رده مشاغل خرد و خانگی برپا می‌شود.
 
وی با تاکید به اینکه اشتغال زایی برای مددجویان می تواند آنها را به نیروهای مولد تبدیل کند، تاکید کرد: اشتغال پایدار مددجویان زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی می‌شود.
 
پورمنافی برگزاری کلاس‌های آموزشی، معرفی افراد واجد شرایط به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ارائه مشاوره های شغلی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال، ارائه آموزش‌های تکمیلی در حین اجرای طرح های اشتغال، بازاریابی و فروش تولیدات طرح‌های خودکفایی با قیمت مناسب را از دیگر برنامه های کمیته امداد برای اشتغال مددجویان عنوان کرد.
 
وی با اعلام اینکه در سال گذشته پنج هزار و 470 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 659 میلیارد ریال اجرا شد، افزود: از این تعداد یک هزار و 365 طرح از محل اعتبارات امدادی و چهار هزار و 105 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها بوده است.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح های خود اشتغالی زمینه را برای استقلال اقتصادی مددجویان فراهم می‌کند، تصریح کرد: طرح‌های اشتغال اجرا شده شامل 370 طرح کارانگیزی، یک هزار و 532 طرح توان افزایی و سه هزار و 568 طرح خودکفایی بوده است.
 
پورمنافی با اشاره به اینکه در سال 95 بیشترین طرح اجرا شده در بخش دامپروری بوده است، اظهار کرد: از مجموع طرح های اجرا شده 223 طرح در بخش کشاورزی، یک هزار و 989 طرح در دامپروری، یک هزار و 390 طرح در صنایع دستی و یک هزار و 868 طرح نیز در بخش خدمات بوده است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.