تبریز؛

آغاز اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه مراغه در ماه رمضان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از آغاز طرح ضیافت الهی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام فریدون مطهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت :با اجرای این طرح، بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان این شهرستان در ماه میهمانی خدا پذیرای روزه داران و زائران در این اماکن متبرکه است.
 
وی افزود: در این طرح فرهنگی و معنوی، روزه داران و میهمانان الهی از برنامه های مختلف از جمله سخنرانی های مذهبی توسط روحانیان، جلسات تلاوت و ختم قرآن کریم، برپایی نمازهای یومیه به صورت جماعت، ادعیه خوانی، جلسه های احکام، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نیز نمایشگاه های فرهنگی در ماه مبارک رمضان بهره مند می شوند.
 
وی ادامه داد: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان از امروز در امامزادگان سیدمحمد(ع) و سید ابراهیم(ع) چکان و برخی از مساجد شاخص این شهرستان از جمله مسجد جامع، شهدا، آقا محمدتقی، خاتم الانبیا (ص)، جامع پهرآباد و صاحب الازمان آغاز شده است.
 
وی اضافه کرد: آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران که هرساله به صورت برنامه ای معنوی در ماه مبارک رمضان با استقبال رزوه داران در این شهرستان اجرا می شود، امسال نیز به صورت مستمر از ساعت 15 هر روز در آستان مقدس امامزادگان و مساجد برگزار می شود.
 
وی با اشاره به برگزاری آیین ختم قرآن با حضور قاریان ملی و بین المللی در ماه مبارک رمضان در این شهرستان گفت: این آیین فرهنگی و معنوی در آخر ماه رمضان در این شهرستان برگزار می شود.
 
وی افزود: در طرح ضیافت الهی که در بقعه ها و اماکن متبرکه این شهرستان در ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار شد، حدود 15 هزار نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان شرکت داشتند.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.