تبریز؛

برگزاری طرح ضیافت الهی در امام‌زاده سیداسماعیل(ع) شهرستان میانه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه از برگزاری طرح ضیافت الهی در امام‌زاده سیداسماعیل(ع) این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام علی عیسی‌زاده در این خصوص اظهار کرد: قبل از شروع ماه مبارک رمضان در جهت آماده‌سازی امام‌زاده سیداسماعیل(ع) مراسم عطرافشانی و غبارروبی و تمامی اقدامات لازم نیز در جهت استقبال از ماه میهمانی خدا انجام شده بود.

وی افزود: طرح ضیافت الهی از اولین روز ماه مبارک رمضان شروع شده است که از عموم مردم شهرستان میانه دعوت می‌شود تا در این برنامه‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نمازهای یومیه به صورت جماعت، سخنرانی در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان، بیان احکام، موضوعات و مباحث روز، قرائت قرآن، جزءخوانی، ترتیل‌خوانی و.. از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح ضیافت الهی در حال برگزاری میباشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه خاطرنشان کرد: در کنار این طرح، محفل انس با قرآن نیز برای خواهران و برداران همراه با تفسیر موضوعی قرآن در این شهرستان در حال برگزاری میباشد.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های شب‌های قدر، یادآور شد: برپایی سفرهی سحری برای هفت هزار نفر در هرشب به همراه قرائت قرآن، مراسم احیاء دعای جوشن‌کبیر، نیایش و مناجات و همچنین سخنرانی ازجمله برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه برای لیالی قدر میباشد.

وی یادآور شد: در شب‌های قدر در تمامی مساجد شهرستان برنامه‌ی مناجات و دعا و .. خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده در خصوص دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه، خاطرنشان کرد: استقرار مبلغ اعزامی از قم در ایستگاه "واقف باشیم" و همچنین پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاورهی دینی و بازگویی مباحثی در خصوص وقف، توسط این مبلغان از دیگر برنامه‌های این اداره بوده که هم باعث ترویج فرهنگ وقف و هم دیگر مسائل دینی می‌شود.

وی گفت: طرح خیمه‌های معرفت نیز توسط چهار استاد با برپایی غرفه‌های متنوع فرهنگی در تلاش برای ترویج مباحث دینی بوده و همچنین مهد آدینه نیز توسط ستاد نماز جمعه این شهرستان در اختیار ما گذاشته شده است تا کودکان در آنجا نگه‌داری و از امکانت مهد استفاده کنند.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه‌ی هرهفته‌ی ماه مبارک رمضان نیز چهار مسجد شاخص را انتخاب کرده و در آن‌جا مراسم افطاری ساده، که هزینه‌ی آن از طریق مردم و هیئت امنا امام‌زاده و .. تامین می‌شود، برگزار میکنیم.

این مسئول ادامه داد: به‌منظور برگزاری مراسم جشن تولد امام‌حسن مجتبی(ع) در امام‌زاده سیداسماعیل(ع) نیز هماهنگی‌های لازم در جهت مولودی‌خوانی فراهم شده و همکاری‌های لازم نیز با اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان انجام شده است.

وی در خصوص برنامه‌های اداره اوقاف شهرستا میانه برای روز قدس نیز گفت: در روز قدس حرکت مردم از میدان معلم تا امام‌زاده سیداسماعیل(ع) خواهد بود که پس از آن نیز نماز به جماعت اقامه خواهد شد.

 وی گفت: برگزاری این گونه مراسمات در جهت ترویج و تبلیغ معارف دینی و همچنین جذب جوانان به سمت زندگی در سایهی معارف دینی میباشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه افزود: برگزاری مراسم افطاری ساده نیز در جهت تحقق بخشیدن به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پرهیز از تجمل ‌گرایی بوده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار