رشت؛

الکترونیکی شدن صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری

از ١٥ خرداد ماه صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری الکترونیکی می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور گفت: ثبت نام و صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری از طریق سامانه صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری از تاریخ ١٥ خرداد انجام می شود.
 
مهدی محمدی افزود: موسسات فرهنگی هنری دارای مجوز از این تاریخ به مدت شش ماه فرصت دارند نسبت به ثبت الکتریکی موسسه اقدام کنند.
 
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای عمل به وظایف و تعهدهای ذاتی خویش، منشا اقدامات مهمی در این حوزه بوده که ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقای فرهنگ عمومی، مساعدت لازم برای برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و صدور مجوزهای فرهنگی و هنری از جمله اقدامات بوده است.
 
دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور اعلام کرد: برگزاری کارگاه آموزشی سامانه صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری فرصت مغتنمی است تا ضمن بررسی نقاط مثبت موانع و مشکلات این مراکز، زمینه اثر بخشی بیش از پیش آنها فراهم شود.
 
وی با بیان این که در سراسر کشور ٦ هزار موسسه فرهنگی و هنری دارای مجوز است افزود: از تعداد یاد شده ٤ هزار موسسه فعال و مابقی غیر فعال هستند که این موسسات  غیرفعال در وزارت ارشاد و ادارات کل سراسر کشور ساماندهی خواهند شد.
 
دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور گفت: پرونده تمام موسسات فرهنگی و هنری از  ١٥ خرداد باید در سامانه ثبت شده و پرونده فیزیکی وجود نداشته‌باشد و موسسات دارای مجوز با ورود به سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند.
 
مهدی محمدی اعلام کرد: سامانه صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری، با هدف توسعه دولت الکترونیک، توسط کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی جلسات متعدد با کارشناسان هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری، در دو پنل متقاضیان تاسیس موسسات و ستاد بررسی پرونده، طراحی و پیاده سازی است.
 
وی افزود: پنل متقاضیان امکان تکمیل پرونده و درخواست تاسیس را برای متقاضیان تاسیس موسسات فرهنگی و هنری فراهم کرده است.
 
مهدی محمدی تصریح کرد: موسسات گزارش عملکرد و درخواست های مربوط به تغییر را به طور الکترونیکی در سامانه به ثبت برسانند و با کارشناسان دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری همکاری کنند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.