رشت؛

عضویت ٤٠٠ خبرنگار گیلانی در خانه مطبوعات کشور

مشخصات 400 خبرنگار فعال گیلانی در سامانه خانه مطبوعات کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست اعضای خانه مطبوعات استان با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان از موسسات پیشگام حرفه ای مطبوعات در کشور است گفت: وزن خانه مطبوعات گیلان از نظر جایگاه یک اعتبار و وزن کشوری است و باید همگی تلاش کنیم که این وزن همچنان از لحاظ کیفی برقرار بماند.
 
فیروز فاضلی در خصوص برقراری مراودات فرهنگی با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: آمادگی خوبی در کشورهای حاشیه دریای خزر برای بحث برون مرزی و ارتباطات وجود دارد و می توان با ایجاد تعاملاتی توسط استانداری گیلان و بر اساس ضوابط لازم، برای پایه ریزی و گسترش مراودات فرهنگی حرکت هایی صورت داد.
 
وی با بیان اینکه بحث محتوی نشریات باید در دستور کار مدیران رسانه ها قرار گیردافزود: کثرت رسانه های مکتوب و مجازی در استان گیلان نشان از توجه به مقوله ی فرهنگ دارد و باید با تاکید بر محتوا و کیفیت، به رسانه های گیلان اعتبار بخشیم.
 
فیروز فاضلی اعلام کرد: تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خبرنگاران، شناسایی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه و ثبت آنها در سامانه خانه مطبوعات کشور است تا بدین طریق سطح کیفی فعالیت اصحاب رسانه ارتقا یابد.
 
مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان هم در این نشست گفت:خانه مطبوعات گیلان در یکسال گذشته اقدامات خوبی را انجام داده و بسیاری از خبرنگاران علاقمند به عضویت در موسسه شده اند و حس مطالبه گری صنفی در بین خبرنگار  افزایش داشته است.
 
کریم خورسندی با بیان اینکه هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان در جهت مطالبات بحق خبرنگاران تلاش می کند تصریح کرد: دغدغه ی هیات مدیره نبود بودجه و مسایل مالی است و حمایت های استانداری و اداره کل ارشاد تا کنون موجب شده که اقدامات خوبی  برای خبرنگاران صورت گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.