کرمانشاه؛

توهین و تهدید به ماموران پلیس مجازات دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: هر گونه توهین و تهدید نسبت به ماموران و اخطاریه نویسان پلیس راهنمایی و رانندگی جرم بوده و دارای مجازات حبس، شلاق و جزای نقدی است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سرهنگ "فضل اله شیری" اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۰۷ ق. ا.ا هر گونه حمله یا مقاومتی که با علم و آگاهی نسبت به ماموران دولت در هنگام انجام وظیفه به عمل آید، تمرد محسوب می شود و متمرد حسب مورد به حبس، شلاق و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

وی گفت: همه افراد باید مطیع قانون و دستور ضابطان باشند حتی اگر فرمان مامور بر خلاف اراده و میل افراد باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: افراد نباید مانع اجرای دستور شوند و چنانچه از فرمان پلیس صدمه یا خسارتی به آنان وارد شود می توانند از طریق طرح شکایت در مراجع نظارتی به عملکرد ماموران اعتراض کنند.

سرهنگ شیری با بیان اینکه در درماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به افسران کادر و پیمانی راهنمایی و رانندگی مورد وثوق اجازه داده شده است تا تخلفات رانندگی را وفق قانون تشخیص داده و قبض جریمه صادر نمایند، تصریح کرد: ماموران راهور باید با اخلاق مداری، حرفه ای گرایی و احترام متقابل همراه با قاطعیت به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی در پایان با تاکید بر تقویت فرهنگ رعایت قانون گفت: متاسفانه باور و تصور غلط برخی از شهروندان این است که حضور پلیس به خاطر جریمه کردن است که بایستی این نگاه منفی علیه پلیس با روشنگری و فرهنگ سازی بازبینی شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار