ثبت‌نام کتب درسی مقطع ابتدایی و پیش دانشگاهی تا ۱۵ خرداد ماه ادامه دارد

رییس اداره پشتیبانی و تدارکات و خدمات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیش دانشگاهی تا ۱۵ خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ برزو رازیانی رییس اداره پشتیبانی و تدارکات و خدمات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال ثبت نام کتب درسی دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی در سامانه  فروش کتاب های درسی با آدرس اینترنتی www.irtextbook.com  به صورت فردی و گروهی توسط مدیر مدرسه  و با پرداخت هزینه از طریق درگاه اینترنتی انجام می شود.

رازیانی با بیان اینکه ثبت نام اینترنتی کتب درسی  از ۱۹فروردین آغاز و تا ۱۵خرداد ادامه دارد، افزود: در بخشنامه ای که به مناطق و نواحی اعلام شده ثبت نام تا ۱۵ خرداد انجام خواهد شد و از آن پس فرصت ثبت نام تمدید نمی شود.

رییس اداره پشتیبانی و تدارکات و خدمات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: امیدواریم تا ۱۵ خرداد ماه سالجاری ۹۵ درصد از دانش آموزان برای سفارش کتاب ثبت نام کنند،  هرچند دانش آموزان عشایر یا روستاهای دور افتاده که نتوانند در فرصت تعیین شده ثبت نام کنند در مرداد ماه ثبت نام شوند.

رازیانی اشاره ای هم به هزینه کتب درسی دانش آموزان داشت و افزود: هزینه ثبت نام کتاب درسی در پایه ی اول ابتدایی ۱۳۴ هزار ریال، پایه دوم ۱۵۱ هزار ریال، پایه سوم ۱۹۷ هزار ریال، پایه ی چهارم ۲۰۱ هزار ریال، مقطع پنجم ابتدایی ۲۰۵ هزار ریال و پایه ششم دبستان ۲۴۶ هزار ریال است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه مشکلی برای تحویل کتاب نداریم، افزود: به تمام مناطق و نواحی کتاب‌ها را تحویل داده و در انبار آنان کتاب ها ذخیره شده است. از ۲۰ شهریور نیز کنب درسی از ادارات تابعه به مدارس تحویل و از اول مهر به دانش آموزان تحویل داده می شود.

 رازیانی در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان پیش دانشگاهی نیز باید در فرصت تعیین شده برای سفارش کتاب درسی ثبت نام کنند، افزود: هزینه  کتب درسی رشته ریاضی فیزیک ۲۴۲ هزار ریال، علوم تجربی ۲۴۷ هزار ریال، علوم انسانی و معارف اسلامی ۲۳۹ هزار ریال است و احتمالا در مرداد ماه از افراد جامانده ثبت نام صورت بگیرد.

 این مسئول با یادآوری اینکه سال گذشته اولین تجربه  ما در ثبت نام در سامانه و توزیع کتب درسی در مقاطع ابتدایی و پیش دانشگاهی بود که بیشتر دانش آموزان بدون مشکل کتاب های خود را دریافت کردند، افزود: مشکلات جزیی نیز رفع شده و مشکلی در توزیع کتاب وجود ندارد  و کتب درسی را روز اول مدرسه به دانش آموزان تحویل می دهیم. به جز کتاب جدید التالیفی که سوی  وزارتخانه تعریف شده  و به دلیل رسیدن دیرتر آنها به استان ممکن است دیرتر به دست دانش آموزان برسد.

وی اشاره‌ای هم به ثبت نام و توزیع کتب درسی دانش آموزان متوسطه  اول و دوم داشت و افزود: ثبت نام و توزیع کتاب‌های درسی آنان از اول مرداد ماه امسال از طریق کتابفروشی ها صورت خواهد گرفت.

رازیانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در توزیع کتاب های آنان دخالت ندارد، اما ناظر بر کار کتابفروشی ها است، ادامه داد: نماینده کتابفروشی‌ها با شرکت چاپ و نشر در زمینه  تهیه و توزیع کتب درسی متوسطه اول و دوم قرارداد بسته و کتاب‌ها در کتابفروشی های استان از ۱۵ شهریور ماه توزیع خواهد شد.


انتهای پیام/ح



  
برچسب ها: کرمانشاه ، ثبت نام ، کتب ، درسی ، مقطع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار