کرمانشاه؛

کاهش مصرف آب با روش‌های ساده

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه استفاده از کولر را یکی از عوامل مهم افزایش مصرف آب در فصل تابستان دانست و گفت: از مردم تقاضا داریم کولرهای آبی را در سایه نگهدارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی حسین مرادی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه، با اشاره به افزایش مصرف آب در فصل گرما تا 270 لیتر در شبانه‌روز، اظهار کرد: این در حالیست که میانگین استاندارد مصرف آب در شبانه روز در کشور 150 تا 180 لیتر است.

وی افزود: کرمانشاه حتی در مواقع غیراز پیک هم مصرف بیشتری نسبت به کل کشور دارد و میزان مصرف تا 200 لیتر در شبانه روز هم می‌رسد که این عدد در فصل گرما تا 270 لیتر در شبانه روز  هم بالا می‌رود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه یکی از مهمترین عوامل افزایش مصرف آب در تابستان را استفاده از کولر آبی دانست و ادامه داد: چون کولرهای گازی مصرف برق زیادی دارند و از نظر اقتصادی برای خانوارها به صرفه نیستند، مردم کولرهای آبی را ترجیح می دهند.

وی با اشاره به روش‌هایی که می‌تواند مصرف آب کولرها را کم کند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نکات نگهداری کولر در سایه است. افراد می‌توانند با کمک وسایل ساده برای کولرها سایه‌بان درست کنند که آفتاب به کولر برخورد نکند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه سرویس کردن به موقع کولر را نیز از دیگر راه‌هایی دانست که می‌تواند به کاهش مصرف آب در کولرها کمک کند و یادآور شد: گاهی کولرهایی که پمپ آنها خراب است، شب تا صبح سرریز آب دارند.

مرادی همچنین به افراد توصیه کرد، ساعات خنکی شب که دیگر نیازی به کولر نیست از روشن کردن آن خودداری کنند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر شست و شو هم در فصل تابستان زیاد می‌شود که به مردم توصیه داریم از شستن ماشین، فرش و ... در منازل خودداری کنند، زیرا با این روش آب زیادتری مصرف می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: افراد باید از آب دادن به درختان در ساعات اوج گرما هم خودداری کنند.

مرادی رعایت این موارد برای جلوگیری از کم آبی در فصل گرما را ضروری خواند و عنوان کرد: اگرچه طی یکی دو سال اخیر وضعیت بارش‌ها بهتر بوده، اما جبران خشکسالی چند سال اخیر را نکرده است.

وی با بیان اینکه عمده بارش‌های ما به صورت باران است نه برف، افزود: این در حالیست که عمده منابع تامین آب کرمانشاه چاه‌های زیرزمینی هستند که با بارش برف پر می‌شوند و باران تاثیر چندانی بر آنها ندارد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.