روی خط فناوری / 7 ؛

فهرست گوشی هایی که از اندروید 8 پشتیبانی می‌کنند / سریعترین راه مسدود کردن کارت بانکی / نمایش پیام ویدئویی تلگرام روی آدرس اینترنتی / ماجرای از دسترس خارج شدن برخی از سایت های دولتی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر در طول روز فرصت خواندن و دنبال کردن اخبار فناوری را نداشتید مهمترین اخبار این حوزه را در این خبر به صورت مختصر و مفید مطالعه کنید.
 
 گوشی هایی که از اندروید 8 پشتیبانی می‌کنند +فهرست / سریعترین راه مسدود کردن کارت بانکی / نمایش پیام ویدئویی تلگرام روی آدرس اینترنتی / ماجرای از دسترس خارج شدن برخی از سایت های دولتی
 
روی خط فناوری / باشگاه خبرنگاران جوان 
  • گوشی هایی که از اندروید 8 پشتیبانی می‌کنند +فهرست
Android 8
نسخه نهایی Android O قرار است در تابستان امسال برای عموم کاربران منتشر شود. و بسیاری از کاربران میخواهند بدانند چه گوشی‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند؟

نسخه جدید اندروید (اندروید 8) که به تازگی از سوی گوگل معرفی شده است، اندروید O نام گرفته است. این نسخه در همان ساعت اولیه برای کاربران گوشی های کمپانی گوگل یعنی نکسوس یا پیکسل عرضه شد. حال قرار است اندروید 8 در تابستان امسال برای دیگر شرکت ها نیز عرضه شود.
 
بر همین اساس فهرست اولیه گوش هایی که از این نسخه  اندروید پشتیبانی میکنند نیز منتشر شده است ؛ که ما همه آنها را برای شما جمع آوری کرده ایم.
 
اگر می‌خواهید بدانید جدیدترین نسخه اندروید (Android O) برای کدام یک از گوشی‌ها منتشر می‏‌شود  اینجا کلیک کنید. 
 
 روی خط فناوری / باشگاه خبرنگاران جوان
 

 سریعترین راه مسدود کردن کارت بانکی پس از گم شدن و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی دغدغه اصلی هر شخص مبتلا به این مشکل  است.
 
 اگر شما هم جز آن افرادی هستید که کارت بانکی خود را گم کرده‌اند؛ ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید !
 
سپس کافی است مراحل زیر را برای مسدود کردن کارت خود و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده انجام دهید.

  1. به خود پرداز بانک مربوط به کارت خود مراجعه کنید
  2. دکمه‌ی ثبت (سبز رنگ) را دوبار پشت سرهم بزنید.
  3. گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید.
  4. شماره کارت و رمز آن را وارد کنید؛
  5. بعد از این مراحل کارت مسدود خواهدشد.
 
 
 باشگاه خبرنگاران بررسی می کند؛
  • مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی j7 prime و گوشی سونی اکسپریا z3
 روی خط فناوری
 قصد داریم دو گوشی میان رده گلکسی j7 prime را با گوشی سونی اکسپریا Z3 مقایسه کنیم. اگر شما نیز به دنبال خرید یک گوشی میان رده هستید با ما همراه باشید.
 
شرکت سامسونگ که در تولید گوشی های میان رده سابقه خوبی دارد در ماه آگوست سال 2016 گوشی گلکسی j7 prime را روانه بازار کرد. این گوشی  از لحاظ کارایی دارای قابلیت هایی فوق العاده ای است که  با توجه به قیمت خود مقرون به صرفه محسوب میشود

اما شرکت سونی در ماه سپتامبر 2014 گوشی سونی اکسپریا z3 را روانه بازار کرد که در ابتداجزو گوشی های پرچمدار محسوب میشد اما اکنون به رده گوشی های میان رده تنزل پیدا کرده است.
 
این گوشی نیز دارای قابلیت ها بسیار خوبی از جمله از لحاظ دوربین است.
 
 
 
 ترفندستان دریچه؛
  • نمایش پیام ویدئویی تلگرام روی آدرس اینترنتی
نمایش پیام ویدئویی تلگرام روی آدرس اینترنتی
یکی از قابلیت های تلگرام، ارسال پیام ویدئویی است. که با ترفندی خاص میتوانید آن را با آدرس اینترنتی برای افرادی که تلگرام ندارند هم قابل پخش کنید.
 
 همانطور که می دانید تلگرام به یکی از محبوب ترین پیام رسان ها در ایران تبدیل شده است. یکی از قابلیت هایی که تلگرام به تازگی در نسخه 4.0 خود اضافه کرده است، قابلیت ارسال پیام ویدئویی است. شما می توانید به وسیله دوربین جلوی گوشی خود، پیام ویدئویی ضبط و همانند گیف ارسال کنید.
 
ارسال پیام ویدئویی همانند ارسال صدا (voice) است. شما می توانید با نگهداشتن دست خود روی دکمه ارسال ویدئو، همانند ارسال صدا در همان لحظه تصویری از خود ضبط و برای دیگران ارسال کنید. پیام ویدئویی را می توانید به صورت شخصی برای یک فرد، در گروه ها و در کانال ها ارسال کنید.
 
 
 
 
  • 80 درصد ترافیک ارجاعی اینترنت جهان در اختیار فیسبوک و گوگل
80 درصد ترافیک ارجاعی اینترنت جهان در اختیار فیسبوک و گوگل
بر اساس تحقیات شرکت Parse.ly بیشترین ترافیک ارجاعی اینترنت جهان در اختیار دو شرکت فیسبوک و گوگل است.
 
سایت Statista جدولی را از حجم ترافیک ارجاعی جهان منتشر کرده که بر اساس آن 80 درصد ترافیک در اختیار دو شرکت فیسبوک و گوگل است، هرچند گوگل دیگر برترین مرجع دستیابی به محتویات اینترنتی نیست اما همچنان این غول جستجوگر اهمیت بسیاری برای ناشران محتویات اینترنتی در دنیای وب دارد.

با این حال و بر اساس گزارشات جهانی فیسبوک نیز توانسته است کاربران زیادی را برای ارجاع به مقالات خبری جذ ب کند و از این رو در اشغال کردن حجم ترافیک ارجاعی به برتری خوبی رسیده است، این برتری حاصل پژوهش های اخیر از تجزیه و تحلیل شرکت Parse.lyاست.

این موسسه با تحقیقات انجام شده بر روی 10 میلیون مقاله منتشر شده در سال 2016 میلادی نشان می دهد در بسیاری از زمینه های کاربران همچنان برای دریافت محتویات خود از جمله فناوری، کسب و کار، ورزش و ... به گوگل مراجعه می کنند. اما از سویی دیگر کاربران این بخش از فیس بوک نیز قابل توجه هستند.
 
 
 
 
 
  • چاپ 3 بعدی صدف حلزون در آزمایشگاه با همکاری محقق ایرانی
چاپ 3 بعدی صدف حلزون در آزمایشگاه با همکاری محقق ایرانی
محققان "موسسه فناوری ماساچوست"(M.I.T) با همکاری مهدی تکفلی برای نخستین بار موفق به چاپ سه بعدی صدف حلزون در محیط آزمایشگاه با هدف استفاده از آن در تولید کلاه ایمنی شدند.

 مهدی تکفلی دانش‌آموخته دانشگاههای تهران و علم و صنعت، به همراه همکارانش نشان دادند که "صدف حلزون‌"(conch) دارای معماری منحصر به‌ فردی است و ساختار آن 10 برابر سخت‌تر از مروارید است.

سختی و مقاومت صدف حلزون در مقابل شکستگی ناشی از پیکربندی بی‌نظیر آن است و این پیکربندی براساس سه سطح مختلف در ساختار داخلی ماده است.

این ساختار، صدف را در مقابل گسترش هر نوع ترکی مقاوم می‌کند و چون صدف دارای ماتریکس زیگزاگی است، ترک‌ها در نوعی مارپیچ گیر می‌افتند.

تا پیش از این مطالعه، با وجود این که ساختار صدف حلزون به خوبی درک شده بود، این ماده در محیط آزمایشگاه قابل تولید نبود.

با این حال محققان به رهبری "مارکوس بوهلر"(Markus Buehler) نوعی فناوری چاپ سه‌بعدی را خلق کردند که به آن‌ها امکان تکثیر ساختار این ماده را داد.
 
 
 
 
  • انتشار خبر دروغ در واتس اپ دو شهر هند را به آشوب کشید
انتشار خبر دروغ در واتس اپ دو شهر هند را به آشوب کشید
انتشار یک خبر کذب در برنامه گپ موبایلی واتس اپ موجب وقوع خشونت های بی سابقه در دو شهر هند و قتل هفت نفر شد.

این درگیری به دلیل انتشار خبری دروغ در مورد ربایش کودکان توسط افراد غربیه در برخی نقاط هند به وقوع پیوست.

پس از انتشار این خبر در واتس اپ، حملاتی به چندین مرد در شرق هند رخ داد که به مرگ هفت نفر انجامید.

نتایج بررسی ها نشان از این دارد که هر هفت نفری که کشته شده اند، افرادی بی گناه بوده و هیچ دخالتی در ربایش کودکان نداشته اند.

گفتنی است؛ فیلم هایی که از حملات مذکور منتشر شده نشان می دهد گروه هایی متشکل از حداکثر 500 نفر به افرادی حمله کرده اند و آنها را عمدا به قتل رسانده اند.

این در حالی است که در محل وقوع این جنایات حتی یک مورد کودک ربایی رخ نداده است.
 
 
ماجرای از دسترس خارج شدن برخی از سایت های دولتی
 
 ماجرای از دسترس خارج شدن برخی از سایت های دولتی
عصر روز گذشته، تعدادی از وب‌سایت‌ها و پورتال‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر اثر حوادث امنیتی، از دسترس خارج شد و یا بار پردازشی بسیار زیاد و غیرطبیعی بر روی سرویس‌دهنده‌های وب خود رو به رو بودند.
 
برخی از رسانه های اجتماعی از دسترس خارج شدن سایت یکی از اپراتورها، بانک مرکزی و سایت شرکت پست را مخابره کردند، که البته بررسی باشگاه خبرنگاران جوان نشان می دهد، این سایت ها غالبا با کندی مواجه بودند اما به طور کامل از دسترس خارج نشده بودند.
 
البته  حملات انجام شده به این سایت ها به سرعت تحت کنترل قرار گرفتند .
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۳:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
تشکر می‌نمایم از اطلاع رسانی خوب و آموزنده‌ی شما در مورد قابلیت تصویری تلگرام...
آخرین اخبار