روی خط فناوری/4

دوربین پوشیدنی برای ثبت لحظات جالب/فبلت جدید شیائومی با باتری 5300 میلی آمپر/ارسال پیام ویدئویی در تلگرام/قابلیت های جدید اینستاگرام

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر در طول روز فرصت خواندن و دنبال کردن اخبار فناوری را نداشتید مهمترین اخبار این حوزه را در این خبر به صورت مختصر و مفید مطالعه کنید.
 
روی خط فناوری 
 
روی خط فناوری 
 
  • روی خط فناوریدوربین پوشیدنی برای ثبت لحظات جالب
 دوربین های پوشیدنی به دو دسته تقسیم می شوند. یکی از این دسته ها دوربین های ورزشی است و دسته ای دیگر برای فیلم برداری و عکاسی در زندگی روزمره استفاده می شوند.
 
دوربین پوشیدنی Benjamin Button یک دوربین متفاوت است که لحظات فامیلی و دورهمی را به راحتی تصویر برداری می کند. این دوربین دارای قدرت فیلم برداری Full HD است و هم چنین در این دوربین ویژگی تشخیص چهره نیز قرار دارد.
 
 این دوربین مانند یک دکمه بر روی لباس کودک متصل می شود و به راحتی فیلم برداری می شود. این دوربین قابلیت فیلم برداری Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰P و نرخ ۲۵ فریم در ثانیه را دارد و هم چنین حافظه داخلی این دوربین ۱۶ گیگابایت است و هم چنین زاویه لنز این دوربین نیز ۱۴۰ درجه است.
 
 در این دوربین سنسوری قرار دارد که این سنسور نسبت به صدای خنده و شادی حساس است و در این لحظات دوربین به خوبی چهره های شاداب را تشخیص می دهد و این لحظات را ثبت می کند.
 
 
 
روی خط فناوری 
 
  •  چگونه در تلگرام پیروی خط فناوریام ویدیویی ارسال کنیم؟
همانطور که می دانید تلگرام این روز ها به محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران تبدیل شده است. یکی از قابلیت هایی که تلگرام به تازگی در نسخه 4.0 خود اضافه کرده است، قابلیت ارسال پیام ویدئویی است.
 
ارسال پیام ویدئویی همانند ارسال صدا (voice) است. شما می توانید با نگهداشتن دست خود روی دکمه ارسال ویدئو، همانند ارسال صدا در همان لحظه تصویری از خود ضبط و برای دیگران ارسال کنید. اگر نمی دانید که چگونه باید در تلگرام پیام ویدئویی ارسال کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.
 
 
 
 
 
 
 
روی خط فناوری 
 
  • روی خط فناوری قابلیت جدید اینستاگرام/ لوکیشن استوری و هشتگ استوری
اینستاگرام چند ماهی است که حدودا هر هفته، از یک ویژگی جدید رونمایی می‌کند. شب گذشته اینستاگرام ویژگی جدیدی به نام Story Ring را معرفی کرد. با این ویژگی شما از این پس می توانید تمامی استوری هایی که در موقعیت های مکانی نزدیک به شما گذاشته شده است را در قسمت Story Ring مشاهده کنید.
 
اگر اینستاگرام خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید، در قسمت بالای صفحه گزینه ای به نام Story Ring ظاهر خواهد شد. همانطور که می دانید کاربران اینستاگرام می توانند موقعیت های مکانی خود را در استوری اضافه کنند. با اضافه کردن موقعیت مکانی خود به استوری، کاربران دیگر که در موقعیت مکانی شما قرار گرفته اند می توانند استوری شما را مشاهده کنند.
 
 
 
 
روی خط فناوری 
 
  • روی خط فناوری تغییر ادمین کانال و گروه ها در تلگرام ممکن می شود
 همانطور که می دانید، پیام رسان تلگرام یکی از محبوب ترین نرم افزار های موبایلی است که  در بین ایرانی ها طرفدار زیادی پیدا کرده است. یکی از قابلیت های این پیام رسان، ایجاد گروه و کانال ها است.
 
اگر مشاهده کرده باشید، کسی که گروه و یا کانالی را ایجاد میکند نمی تواند جای خود را به کاربر دیگری بدهد. به عنوان مثال اگر شما سازنده یک کانال تلگرام باشید، در صورتی که بخواهید از آن کانال خارج شوید، کانال شما به طور کل حذف میشود.
 
 
 
 
 
 
روی خط فناوری 
 
  •  فروی خط فناوریبلت جدید شیائومی/ «می مکس 2» با باتری 5300 میلی آمپر
 شیائومی امروز فبلت جدیدش را به نام «می مکس 2» (Mi Max 2) معرفی کرد. این فبلت از نمایشگر فوق العاده بزرگ 6.44 اینچی با حاشیه هایی نسبتاً کم برخوردار است. در این موبایل شاهد 4 گیگابایت رَم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز هستیم.


دوربین اصلی «می مکس 2» از سنسور 12 مگاپیکسلی برخوردار است. این دوربین از حسگر IMX386 سونی با پیکسل های 1.25 میکرونی استفاده می کند. مهم ترین مشخصه این تلفن همراه، باتری آن است کرد که 5300 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام برخوردار است. شیائومی می گوید یک ساعت شارژ «می مکس 2» نزدیک به 70 درصد از ظرفیت باتری را پر خواهد کرد.

حسگر اثر انگشت این موبایل به پشت بدنه منتقل شده، و دکمه هوم لمسی نیز در جلوی بدنه جای گرفته. اسپیکرهای دوگانه استریو و درگاه USB-C هم دیگر مشخصات «می مکس 2» هستند.

شیائومی همچون همیشه قیمت فوق العاده ای را برای این دستگاه تعیین کرده؛ «می مکس 2» با 64 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 247 دلار به فروش می رسد، و مدل 128 گیگابایتی آن نیز 291 دلار قیمت خواهد داشت.
 
روی خط فناوری 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار