پربازدیدترین‌های علمی پزشکی؛

بازار داغ فروش سوالات امتحانات خرداد ۹۶/بخور و نخورهای روزه‌داری/علت عجیب دفن قربانیان تب کنگو/ترفندهایی برای مهار گرسنگی در رمضان

علائم و راه‌های پیشگیری از تب کریمه کنگو/ چه بخوریم و چه نخوریم های افطار و سحر/ چرا با سند آموزش ۲۰۳۰ مخالفت می‌شود؟/ عوارض مصرف زولبیا و بامیه برای دیابتی‌ها/ جزئیات و علت اصلی مرگ عباس کیارستمی در فرانسهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.


با شروع فصل گرما و افزایش حشرات ابتلا به انواع بیماری ‌های ناقل شیوع می‌یابد، تب کریمه کنگو از بیماری‌های ناقل حیوان به انسان است که از طریق کنه منتقل شده و بسیار خطرناک می‌باشد.

در ماه مبارک رمضان رژیم غذایی نباید به نسبت قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد و باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن تاثیر زیادی نداشته باشد.

معاون بهداشت و پیشیگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره علت دفن عجب جوان اصفهانی که بر اثر بیماری تب کریمه کنگو فوت کرده بود، توضیحاتی را ارائه داد.

رییس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت به مردم در زمینه خرید آش و حلیم از دستفروش‌های خیابانی و وانتی‌ها هشدار داد و گفت: این آش‌ها خطر مسمومیت و آلودگی میکروبی را به دنبال دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به آخرین جزئیات پرونده مرحوم کیارستمی گفت: علت اصلی مرگ وی در فرانسه خونریزی حاد تحت پرده مغزی به دلیل تزریق داروی هپارین با دوز بالا بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه محتوای سند 2030 مورد بررسی قرار می‌گیرد،گفت:برخی از مبانی این سند با قوانین کشور مغایر است.
 
کار‌شناس تغذیه اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: مضرات استفاده از زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است.
 
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو جهت محافظت از پوست در گرما و افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه هایی را بیان کرد. 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: عکس موجود در درس کار و فناوری پایه دهم خطای انسانی بوده و اصلاح شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص اما و اگرهای لو رفتن و فروش سوالات امتحانات خرداد 96 توضیحاتی را ارائه داد.

اگر می‌خواهید روز‌های طولانی و گرم ماه مبارک رمضان را با بدنی سالم بگذرانید کافیست که نکات مطرح شده را رعایت کنید.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار