کرمانشاه؛

هرسین بزرگترین گلستان گل محمدی استان را دارد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش بینی تولید 322 تن گل محمدی از گلستان‌های این استان خبر داد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛زارعی افزود: استان کرمانشاه دارای 248 هکتار گلستان گل محمدی می باشد که از این سطح 151 هکتار آن بارور بوده و مابقی به باروری نرسیده است.

زارعی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در استان مربوط به شهرستان هرسین می‌باشد خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای  70هکتار گلستان گل محمدی می‌باشد.

وی متوسط عملکرد گلستان‌های گل محمدی در استان را 2و نیم تن در هکتار بیان نمود.

زارعی با بیان اینکه در استان کرمانشاه 2 واحد تبدیل گلاب واسانس داریم تصریح کرد: از 8 تا 10 تن گل محمدی حدود یک لیتر اسانس و دو برابر عملکرد هم تولید گلاب داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر برداشت گل محمدی در استان در حال انجام می باشد گفت: برداشت گل محمدی از 25 فروردین ماه سالجاری آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد.

زارعی با بیان اینکه شهرستان هرسین با 70 هکتار گلستان گل محمدی بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی استان را به خود اختصاص داده است گفت: استان کرمانشاه از نظر سطح گلستان‌های گل محمدی در جایگاه ششم کشور قرار دارد و دارای دو کارخانه فرآوری گل محمدی است و برای فراوری این محصول محدودیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر لیتر گلاب 2500 تومان است عنوان کرد: در سراسر استان گل محمدی تولید می‌شود اما عمده گل محمدی مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و کنگاور است.

 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار