کرمانشاه؛

تاکید بهداشت خواب در ماه رمضان

رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه توصیه کرد: افراد ریتم خواب خود را در ماه رمضان تنظیم کنند تا دچار مشکل نشوند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حبیب اله خزایی با بیان اینکه در بهداشت خواب بر حفظ نظم ریتم‌های خواب شبانه روزی تاکید شده است، گفت: افراد برای سلامت جسم بهتر است در ساعات مشخص خوابیده و در ساعت‌های مشخص نیز بیدار شوند.

وی به ماه مبارک رمضان و بیدار شدن افراد در وعده سحر اشاره کرد و افزود: برای اینکه ریتم خواب افراد در این ماه تغییرات زیادی نداشته باشد بهتر است افراد در نزدیکترین زمان به ساعت‌های ریتم شبانه روزی خود در ماه مبارک رمضان به خواب رفته و یا بیدار شوند.

خزایی با بیان اینکه با توجه به کوتاهی شب در این فصل از سال، میان وعده شام تا زمان خواب فرصت اندکی است، گفت: افراد ترجیحا باید شام را سبک صرف کرده و سعی کنند شب زودتر بخوابند.

وی افزود: در وعده سحر نیز که حجم بسیاری مواد غذایی مصرف شده توصیه می شود افراد بلافاصله نخوابند، زیرا این امر موجب مشکلات گوارشی و اختلال در خواب آنها خواهد شد.

خزایی تصریح کرد: بهترین ریتم خوابی که برای ماه رمضان توصیه می‌شود این است که افراد شب‌ها زودتر و با فاصله از وعده شام خوابیده و بعد از صرف وعده سحری نخوابند و به جای آن ظهرها بخوابند.

وی با بیان اینکه هر فرد به طور میانگین به هشت ساعت خواب شبانه‌روزی نیاز دارد، گفت: این میزان خواب نباید از شش ساعت کمتر و از 9 ساعت بیشتر شود، زیرا در اینصورت فرد دچار کم خوابی و یا پرخوابی است و باید تحت درمان قرار گیرد.

خزایی اظهار کرد: افراد باید سعی کنند خواب آنها در طول ماه مبارک رمضان از شش ساعت کمتر و یا از 9 ساعت بیشتر نشود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار