ساری؛

موسسه نورالهدی ساری مجری طرح ملی تلاوت قرآن در مازندران

طرح ملی تلاوت قرآن کریم با نظارت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، داداشی سوادکوهی مسئول اجرائی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان مازندران گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در راستای کشف و پرورش استعدادهای برتر قرآنی پسر در محدوده سنی 8 تا 14 سال به همت موسسه نورالهدی ساری و با نظارت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موسسه با امکانات و تجهیزات روز در حوزه آموزش قرآن کریم در سنین 4 تا 70 سال فعال است، افزود: متربیان در در موسسه دوره های حفظ، قرائت، تفسیر، تجوید، روخوانی و روانخوانی را طی می کنند.

مسئول اجرائی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان مازندران گفت: با اشاره به اینکه این موسسه در مسجد حضرت محمدرسول الله ، مسجد حضرت فاطمه زهرا، مسجد حضرت ابوالفضل ، مسجد نومل و حسینیه ارشاد در میدان ابن شهرآشوب ساروی بصورت مستمر محفل قرآنی برپا می کند.

داداشی افزود: امسال با توجه به امکانات و مربیان مجربی که این موسسه در اختیار دارد، عهده دار اجرای طرح ملی تلاوت قرآن در سطح استان شده است.

وی گفت : مجریان طرح ملی تلاوت قرآن، پرورش استعدادهای قرآنی به منظور تربیت چهره های بزرگ قرآنی که در قرائت قرآن کریم به عنوان قراء طراز اول جهان و کشور، مسلط به مفاهیم و دارای قرائت هایی با ویژگی معناگرا و اثرگذار و پایبند به اخلاق اسلامی و دارای تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی را پیگیر هستند.

مسئول اجرائی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان مازندران گفت: این طرح با هدف کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقاء سطح علمی و عملی و رشد و شکوفایی قرآن آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های صوت، لحن، تجوید، حفظ ، وقف و ابتدا و مفاهیم و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا برگزار می شود.

داداشی افزود: سال ٩٦ مازندران یکی از استان های برتر کشور درخصوص اجرای این طرح باشد.

وی با بیان اینکه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در ٢ مرحله مقدماتی و پیشرفته با بازه زمانی هر دوره ١٦ ماه برگزار خواهد شد، گفت: نظارت مستمر، برگزاری جلسات تخصصی قرآن، برپایی محافل و کرسی های تلاوت قرآن، برگزاری مسابقات قرآن با طراحی خاص و شیوه های نوین، گزینش استعدادهای درخشان از جمله ویژگی های طرح است.

مسئول اجرائی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان مازندران گفت با بیان اینکه این طرح به صورت ویژه به نوجوانان پسر اختصاص دارد،افزود: در هنگام ثبت نام برای شرک در آزمون ورودی یک لوح فشرده حاوی چهار تلاوت کوتاه از اساتید عبدالباسط- منشاوی- مصطفی اسماعیل- شحات انور در اختیار ثبت نام کنندگان قرار می گیرد و حدود یک ماه به ثبت نام کنندگان فرصت تمرین داده می شود تا به علاقه خود یکی از تلاوت ها را برای تقلید برگزینند و در نهایت استعداد فرد ثبت نام شده براساس کیفیت اجرای تلاوت تقلید شده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار