شیراز؛

رفع تصرف 7 هکتار اراضی ملی در فارس

بیش از هفت هکتار اراضی ملی در شهرستان ممسنی رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ممسنی گفت: در اجرای طرح مبارزه با پدیده زمین خواری و حفاظت از اراضی ملی، هفت هکتار و 150 مترمربع از اراضی ملی این شهرستان از دست متجاوزان و سودجویان خارج و به دولت بازگردانده شد.
 
مسعودی جم افزود: تعدادی از متصرفان به صورت گروهی اقدام به تصرف و تخریب هفت هکتار از اراضی منطقه بیدخل شهرستان ممسنی و تبدیل آن به باغ کرده بودند.

وی ادامه داد: متهمان اصلی این تصرف غیر قانونی پس از شناسایی و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادگستری ارجاع داده شدند.

مسعودی جم بیان کرد: با همکاری ماموران یگان حفاظت این اداره، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، 150 مترمربع از اراضی دولتی در منطقه توکل آباد این شهرستان که به صورت غیر قانونی به ساختمان تبدیل شده بود، تخریب و به دولت بازگردانده شد.

وی اظهار داشت: همچنین حدود 4 تن هیزم و چوب جنگلی بلوط از انبار قاچاقچیان در منطقه گلیله جاوید این شهرستان کشف شد.

مسعودی جم گفت: این هیزم ها توسط افراد سودجو و فرصت طلب در انباری برای فروش جا سازی شده بود که با اقدام بموقع یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و اخذ مجوز قضایی کشف و توقیف شد.

وی افزود: در ارتباط با این چوب های قاچاق 2 فرد متخلف شناسایی شدند که یک نفر از آنها با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای این شهرستان تحویل داده شد اما نفر دوم تحت تعقیب قانونی قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه قاچاق چوب و زغال از جمله مشکلاتی است که جنگل‌های حوزه زاگرس در استان فارس را تهدید می‌کند، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و یا قطع و آتش سوزی درختان جنگلی، مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 اطلاع دهند.

ممسنی در فاصله 158کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.