اردبیل؛

زنگ کتاب در مدارس استان اردبیل نواخته می شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی آبان‌ماه سال جاری زنگ کتاب در مدارس استان اردبیل نواخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به مصوبات جلسات قبل؛ افزود: در جلسات گذشته، حل مشکلات کتابخانه‌های مدارس مورد بحث قرار گرفته و گزارش جامعی نیز تهیه شده بود، همچنین در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در آبان‌ماه سال جاری زنگ کتاب در مدارس استان اردبیل نواخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مسابقات کتابخوانی استان اردبیل 6 هزار نفر از دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی مشارکت داشتند که از این تعداد 81 نفر در مرحله منطقه‌ای حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در برخی از مناطق استان امکان دسترسی مناسب به کتابخانه وجود نداشته و برای حل این مشکل کتابخانه‌های سیار راه‌اندازی خواهد شد.

ناصری بیان کرد: برای هدایت تحصیلی مناسب دانش‌آموزان، علاوه بر حضور مشاوران مختلف تحصیلی، همایش و جلسات سخنرانی و نمایشگاه‌های متنوع با هدف تحلیل و رصد بازار کار و معرفی مشاغل مختلف برپا می‌شود.

وی از راه اندازی موزه آموزش و پرورش در استان اردبیل خبر داد و گفت: موزه آموزش و پرورش استان اردبیل شامل کتاب‌های سنتی، مکاتبات قدیمی، زنگ‌های مدارس و سایر گنجینه‌های ارزشمند تحصیلی راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورت در نظرگرفتن فضای مناسب، موزه آموزش و پرورش شامل کتاب‌های سنتی، مکاتبات قدیمی، زنگ‌های مدارس و سایر گنجینه‌های ارزشمند تحصیلی راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.