اردبیل؛

احداث 60 باب کتابخانه عمومی نهادی در اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تاکنون ۶۰ باب کتابخانه عمومی نهادی در سطح استان اردبیل احداث و راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیرخوانی در نشست کتابخوانویژه کودک و نوجوان در اردبیل اظهار کرد:تاکنون 60 باب کتابخانه عمومی نهادی در سطح استان اردبیل احداث و راه‌اندازی شده است که با توجه به ایجاد زیرساختهای لازم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان رو به توسعه است.

وی با اشاره به مشارکت و همکاری بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی برای ساخت و تکمیل کتابخانه‌های عمومی در سطح استان اردبیل بیان کرد: این دو نهاد در 2 سال گذشته در زمینه احداث و تکمیل 7 باب کتابخانه عمومی مشارکت و همکاری مناسبی داشته‌اند و این امر زمینه‌ساز توسعه فضاهای کتابخانه‌ای شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس استان گفت: در این زمینه آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت و همکاری فعالانه‌ای داشته باشد و با ایجاد ساعت کتابخوانی در زمینه ترویج این فرهنگ در بین دانش‌آموزان گامهای موثری بردارد.

فرماندار شهرستان نیر نیز در این نشست از تجهیز کتابخانه‌های شهرستان نیر خبر داد و افزود: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاهای شهرستان امسالیک دستگاه خودروی حمل کتاب سیار خریداری و برای حمل کتاب به روستاهای شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهدی احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح ادارات شهرستان تصریح کرد: تاکنون ایستگاههای مطالعه در 9 اداره شهرستان دایر بوده و تلاش و جدیت بر این است تا این ایستگاهها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار