لرستان؛

افتتاح بیمارستان 32تختخوابی امام خمینی(ره) در شهرستان چگنی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی امام خمینی(ره) شهرستان دوره چگنی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ساکی با بیان اینکه این بیمارستان اولین مرکزی بود که بعد از فرمانداری شدن دوره و چگنی احداث شده است گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این بیمارستان نیاز این شهرستان را برای 40 سال آینده به خدمات درمانی برطرف خواهد کرد.

ساکی با اشاره به ساخت 104 طرح درمانی در سال 96 افزود: از این تعداد 13 طرح سهم شهرستان دوره و چگنی است که با مشارکت خیران سلامت به بهره‌برداری خواهند رسید. ساخت 8 خانه بهداشت‌، 2 پایگاه جامع سلامت، یک مرکز جامع سلامت‌، یک مرکز تجمیع آزمایشگاهی و یک ساختمان مجموعه اداری را در دستور کار داریم که در فضایی به متراژ 10 هزار مترمربع ساخته خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه طرح ‌های یاد شده ظرف یک سال و نیم آینده با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید گفت: در لرستان بالغ بر هزار مرکز و پایگاه بهداشتی درمانی وجود دارد که از این رقم سالانه قریب به 5 خانه بهداشت به دلیل استهلاک از چرخه خدمات‌دهی خارج و بازسازی می‌شوند. تا زمان آماده‌سازی واحدهای مستهلک خانه‌ها و مراکز مستهلک دیگری نیز به برنامه اضافه می‌شود که باید توجه ویژه‌ای به ساخت مرکز سلامت در فضایی مناسب داشت تا بتوان میزان و زمان مستهلک شدن را کاهش داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.