لرستان؛

افزایش 96 درصدی تخت‌های ویژه لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از افزایش 96 درصدی تخت‌های ویژه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ساکی گفت: در قراردادی که بین وزیر بهداشت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) قرار شد عملیات اجرایی بیمارستان 15 تختخوابی جایگزین شهدای عشایر آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بنا شد چندین هزار خانه و مرکز بهداشت در استان ساخته شود اما این مسأله منوط شد به انجام کار کارشناسی و سردار عبداللهی اذعان کرد‌ انجام این پروژه‌ها برای قرارگاه سازندگی کارهای کوچکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مجموع این پروژه‌ها 232 مورد است که برای عملیات اجرایی آنها، کارگاه تشکیل دادیم و همچنین در روند ساخت آنها خیرین ورود پیدا کردند.

ساکی افزود: در کل استان 1800 تخت به ازای 1 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت داریم و در این 3 سال اخیر 800 تخت به مجموع تخت‌ها اضافه شده است و بناست تا افق 1404، 1800 تخت دیگر اضافه شود.

وی از افزایش 96 درصدی تخت‌های ویژه در استان خبر داد و افزود: این تخت‌ها شامل ICU، NICU، PICU بودند که حتی بیماران در استان‌های هم‌جوار را نیز پذیرش می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در دولت تدبیر و امید 1130 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده و همچنین خیرین سلامت 77 تخت در بروجرد را راه‌اندازی کردند که اینها جزو تخت‌های مذکور نیست.

وی افزود: در راه‌اندازی مرکز جامع سلامت و اورژانس گام‌های بزرگ و نجومی برداشته شده و 232 پروژه مذکور ظرف یکی دو سال آینده ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.