شیراز؛

افتتاح طرح های زیست محیطی در شیراز

از 3 طرح زیست محیطی در شیراز بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز در مراسم افتتاح 3 طرح پیاده راه بهشت به طول 2 کیلومتر، بوستان خانواده جماران و پیاده رو قصردشت گفت: اجرای این طرح ها به منظور ارتقاء کیفیت فضای سبز شهری و ایجاد فضای سبز برای پیاده روی ایمن در یک محیط پاک است.

 
 
وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به مسائل زیست محیطی، پیاده راه سلامت باغ بهشت با هزینه تملک ۶۴ میلیارد تومان و هزینه اجرای ۳۵۰ میلیون تومان ایجاد و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.  
 
پاک فطرت با اشاره به بهره برداری باغ گل‌ها در آینده تصریح کرد: عملیات خرید باغ گل‌ها بعد از گذشت چند سال به پایان رسیده و در ۲ فاز به بهره برداری می رسد که فاز نخست این باغ در زمینی به وسعت ۵ هکتار تا یک ماه آینده و فاز دوم نیز در فضای ۱۰ هکتاری افتتاح می‌شود.
 
شهردار شیراز همچنین در مراسم بهره برداری از باغ خانواده جماران در خیابان رهبرماه معالی آباد در منطقه ۶ شهرداری شیراز تصریح کرد: بهره بهرداری از بوستان خانواده جماران باعث افزایش سرانه فضای سبز، بهبود شرایط زیست محیطی و ایجاد فضایی مفرح و سالم برای اوقات گذراندن فراغت شهروندان می شود.
 
 
وی ادامه داد: این باغ در زمینی به مساحت ۲۸ هزار مترمربع شامل ۵ هزار مترمربع کف سازی، پارکینگ به مساحت ۶۰۰ متر مربع و نیز مخزن آب ۳۲۵ هزار لیتری و غرفه تجاری ۱۸ متری برای استفاده شهروندان این منطقه ایجاد شده است.
 
پاک‌فطرت با اشاره به افتتاح پیاده راه سلامت قصردشت افزود: این طرح در راستای تردد آسان شهروندان و عبور و مرور زائران امام زاده محمد (ع) در محله قصردشت  ساخته شده است.
 
وی تصریح کرد: طول مسیر این پیاده رو ۲۷۰ متر و عرض ۱۲متر بوده، که با اجرای نورپردازی، مبلمان و یک فضای سبز برای شهروندان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار