کرمان؛

نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد در ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان امسال نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد در کرمان برپا می شود.

نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد در ماه رمضانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان درجمع خبرنگاران به اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط کمیته امداد استان و همچنین تشریح برنامه های این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان پرداخت.
 
وی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این نهاد را توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و گفت: نقش کمیته امداد در اقتصاد استان با طرح های اشتغالزایی که ایجاد کرده نقش مثبت و ارزنده ای است.
 
صادقی به تولیدات مددجویان در حوزه اشتغال در سال 95 اشاره کرد و افزود: پارسال 8 هزار و 800 مترمربع فرش دستباف به ارزش 9 میلیارد تومان توسط مددجویان کمیته امداد استان تولید و وارد بازار فروش شده است.
 
وی به تولیدات مددجویان در حوزه کشاورزی و دامداری در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال 18 هزار و 500 تن محصولات زراعی، 11 هزار و 500 تن محصولات باغی، 4 هزار و 550 تن محصولات گلخانه‌ای، هزار و 28 تن گوشت، 5 هزار و 900 تن شیر، 20 تن ماهی و 159 تن عسل توسط مددجویان کمیته امداد استان کرمان تولید و به فروش رسیده است.
وی از سه برابر شدن اعتبارات حوزه اشتغال استان در سال جاری نسبت به سال گذشته
 
خبر داد و گفت: استعدادسنجی، مشاوره، آموزش و خرید تولیدات مددجویان از دلایل موفقیت‌طرح‌های اشتغال کمیته امداد است.
 
مدیر کل کمیته امداد استان از به روز شدن آمار نوعروسان پشت نوبت دریافت جهیزیه در استان خبر داد، و تصریح کرد: پارسال با تلاشی که انجام شد به پنج هزار و 100 نفر از نوعروسان پشت نوبت دریافت جهیزیه در استان جهیزیه اهداء شد.
 
وی به اقدامات انجام شده توسط حوزه فرهنگی در استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه برنامه‌های فرهنگی، هر هفته اردوهای دانش‌آموزی و خانوادگی در استان برگزار می‌شود و هم چنین طی پارسال 2 هزار و 100 دانش‌آموز و هزار و 160 نفر مددجو به مشهد اعزام وهمچنین طی پارسال هزار و 115 نفر از مددجویان استان به زیارت عتبات عالیات اعزام شده اند.
 
صادقی در ادامه به برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان جشن ویژه رمضان از دهم تا بیستم ماه مبارک رمضان به مدت 10 شب در محل یخدان مویدی کرمان برگزار و در حاشیه مراسم برگزاری این جشن نمایشگاهی از تولیدات و دستاوردهای مددجویان در حوزه اشتغال نیز در 80 عرفه راه اندازی
می شود.
 
وی از اجرای طرح مفتاح الجنه دیدار و سرکشی از خانواده‌های مددجو توسط خیران، نیکوکاران و مسئولان استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: پارسال با اجرای این طرح 5 هزار خانواده در سراسر استان مورد سرکشی و دلجویی قرار گرفتند و در این سرکشی ها خیران بیش از 500 میلیون تومان به این خانواده ها مساعدت کردند.
 
مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۹۲۷ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که هفت هزار و ۶۸ نفر از این فرزندان توسط ۹ هزار و ۴۹ حامی حمایت می شوند تصریح کرد: بیش از چهار هزار نفر از این فرزندان محسنین نیز فاقد حامی هستند که با اجرای طرح محسنین در ایام ماه مبارک رمضان به دنبال جذب حامی برای این افراد هستیم.
 
وی از اجرای طرح اکرام ایتام در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 24 هزار حامی در قالب طرح اکرام ایتام ازفرزندان یتیم و بی سرپرست تحت حمایت این نهاد حمایت می کنند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار