لرستان؛

برگزاری آئین تجلیل از حافظان میراث فرهنگی استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت :آئین تجلیل از حافظان میراث فرهنگی در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا سلیمانی اظهار داشت : به مناسبت هفته میراث فرهنگی و مقارن با سالروز آزاد سازی خرمشهر آئین تجلیل از حافظان میراث فرهنگی استان برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت : حافظان میراث فرهنگی در تمامی حوزه های میراث فرهنگی فعالیتهای بسیاری در ابعاد مختلف انجام می دهند و نمونه آن حفاظت از آثار تاریخی، پیشگیری از وقوع آسیب ها و جرائم احتمالی، حضور موثر در ایام نوروز و برقراری امنیت برای مسافران و گردشگران ازآن جمله می باشند . که خود نقش موثر در حضور گردشگران در استان و به طبع آن اشتغالزایی و محقق شدن شعار تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری خواهد داشت .
سلیمانی همچنین ضمن اشاره به نقش سایر دستگاه های اداری در گردشگری و حفظ آثار تاریخی گفت : در همین رابطه شایسته است از دستگاه های اجرایی و نهاد های مردمی مرتبط که نقش مهمی در معرفی جاذبه های استان، برقراری امنیت، اسکان و هر گونه نهادی که به نوعی در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فعالیت نموده است تشکر و قدردانی نماییم .
وی در ادامه افزود : خوشحالیم که در سالروز آزاد سازی خرمشهر، به مردم استان این مژده را بدهیم که پس از تلاش های بی وقفه و شبانه روزی سرکار خانم احمدی پور ریاست محترم سازمان ، مجموعه میراث فرهنگی استان و همچنین حمایت های همه جانبه و بی دریغ استاندار پرتلاش استان جناب آقای مهندس بازوند، در بحث آزاد سازی محوطه پیرامون قلعه فلک الافلاک، ابنیه مربوط به ارتش و مهمانسرا کاملا آزاد و طبق قرارداد امضاء شده تا دو هفته دیگر به طور کامل تخلیه خواهد شد . همچنین در ادامه این روند پس از اخذ موافقت مسئولین محترم پادگان امام حسین ( ع ) این قسمت از محوطه اطراف قلعه نیز آزاد و به این اداره کل تحویل خواهد گردید .
 
عباس دولتشاهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ضمن ارائه گزارش عملکرد یگان حفاظت استان بیان داشت : در استان ما قریب به 5 هزار اثر تاریخی وجود دارد که 2333 اثر از این تعداد به ثبت ملی رسیده اند .
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.