لرستان؛

تکذیب خبر تبدیل سربازخانه تاریخی خرم آباد به باشگاه پرورش اندام!

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در یک جوابیه خبر تبدیل سربازخانه تاریخی خرم آباد به باشگاه پرورش اندام را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان تبدیل انتشار خبر « تبدیل سربازخانه تاریخی به باشگاه پرورش اندام» را یک فاجعه فرهنگی خواند و در مقابل جوابیه ای به سایت های انتشار دهنده این خبر صادر کرد:
 
در این جوابیه آمده است:به اطلاع همشهریان محترم می رساند؛ در خبری که روز گذشته مورخ 15 اردیبهشت ماه در خبرگزاری فارس و بعضی پایگاههای خبری منتشر شده است نکاتی را به اطلاع عزیزان می رسانیم :
ساختمان سربازخانه یکی از آثار تاریخی با ارزش شهرستان خرم آباد است که طی چند سال اخیر مورد مرمت قرارگرفته و هم اکنون هم در دست مرمت می باشد و پروژه کارگاهی در این مکان فعال است اما هنوز به بهره برداری نرسیده و کاربری آن مشخص نشده است.
در یکی از اتاقهای این ساختمان اموال یگان حفاظت که مربوط به بیت المال می باشند نگهداری می شود. یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان هم اکنون در مجموعه باغ گلستان و در جوار ساختمان سربازخانه مستقر است و مسئولیت حفاظت از اماکن تاریخی را برعهده دارند.
در حال حاضر این مکان صرفاً محل نگهداری اموال بیت المال می باشد و با اتمام مرمت ساختمان مذکور و با تعیین کاربری، اموال فوق به مکان دیگری انتقال داده خواهد شد.
اخیراً بعضی اشخاص با تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده از موقعیت، سعی در تخریب وجهۀ میراث فرهنگی استان داشته و مقابل آثار تاریخی مغرضانه عمل می نمایند؛ ای کاش اینگونه افراد بجای جو سازی و بزرگنمایی، دغدغۀ حفاظت از آثار تاریخی را داشته و بجای بزرگنمایی مسائل و انتشار اخباری با تیتر نامناسب (که در جایی فاجعه فرهنگی! ذکر شده) به معرفی ظرفیتهای استان بپردازند چرا که انتشار اخبار نامناسب، خود می تواند زمینه ساز به بار آمدن فاجعه فرهنگی باشد !
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.