همدان؛

200 روستای بی مسجد در همدان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: 200 روستا در استان همدان فاقد مسجد هستند.

200 روستای بی مسجد در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام  علی دشتکی با تاکید بر اینکه اولویت سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان برگزاری برنامه‌های تبلیغی در مناطق محروم است گفت : 200 روستا در استان همدان فاقد مسجد هستند که برنامه‌های تبلیغی در این روستاها در منازل برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان از منظر اسلام جایگاه والایی دارد افزود: بر اساس فرمایشات نبی مکرم اسلام، این ماه ، ماه رحمت، برکت و مغفرت است.

دشتکی گفت: در دهه آخر شعبان که با عنوان دهه نکوداشت مساجد نامگذاری شده است، 1700 مسجد استان توسط مردم، هئت امنای مساجد و شبکه تبلیغ غبارروبی می‌شود.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی و همایش‌هایی با عنوان طلایه‌های تبلیغ را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات پیش از آغاز ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: در این ماه 1700 مبلغ به 1850 نقطه از استان اعزام خواهند شد.

ویدر ادامه گفت: هزار مبلغ بومی، 800 مبلغ غیر بومی و20 نفر نیز از شخصیت‌های ملی وکشوری، به ویژه از مجمع عالی تفسیر کشور در زمینه‌های آموزش قرآن و تفسیر به فعالیت خواهند پرداخت.

دشتکی به رویکردها و اولویت‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: توجه به نقش بانوان و جوانان و همچنین آسیب‌های اجتماعی با محوریت آیات قرآن از مهم‌ترین اولویت‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان است .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه 800 نفر از مداحان اهل بیت در لیالی قدر به مداحی خواهند پرداخت اظهار داشت: 700 هیئت مذهبی و300مرکز و موسسه قرآنی متولی اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح استان خواهند بود.

دشتکی افزود: برنامه جمع خوانی قرآن کریم نیز در تمامی شهرستان‌های استان و همچنین در مرکز استان نیز در حسینیه امام با پخش از صداوسیما برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.