جروزالم پست: سفر ترامپ به اسرائیل بدون اشاره به نکات کلیدی پایان یافت

روزنامه جروزالم پست از نادیده گرفته شدن مسائل مهم و اساسی از جمله انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، در سفر دونالد ترامپ به فلسطین اشغالی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی جروزالم پست در گزارشی نوشت: سفر "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، به اسرائیل در حالی خاتمه یافت که هیچ اشاره‌ای به کشور (مستقل) فلسطین، شهرک‌سازی‌ها و یا انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نشد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزود: رئیس جمهور آمریکا تاکنون بارها و بارها پایبندی خود را به استقرار صلح در منطقه ابراز داشته؛ اما به نظر می‌رسد در سفر اخیر خود موضوعات مهم و مورد بحث را کاملا نادیده گرفته است.

سفر ترامپ به اسرائیل مجموعا 28 ساعت به طول انجامید و وی بعدازظهر گذشته آن را به مقصد رم ترک کرد. ترامپ با هدف حمایت از برقراری صلح اسرائیل-فلسطین به منطقه سفر کرد؛ اما در نهایت هیچ اقدام روشن و یا پیشنهادی برای نزدیک‌ کردن دو طرف به یکدیگر و به نتیجه رساندن صلح خاورمیانه، ارائه نداد.

ترامپ در مدت حضور خود در اسرائیل، 7 بار در انظار عمومی ظاهر شد و سخنانی را به خبرنگاران اظهار داشت؛ اما در هیچکدام اشاره‌ای به راه حل تشکیل دو دولت مستقل نکرد. او حتی در مورد وعده انتخاباتی خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم سخنی به زبان نیاورد. 

وی هنگام بازدید از یک موزه در اراضی اشغالی، مقابل صدها نفر به سخنرانی پرداخت؛ اما موضوع صحبت‌های وی پیداکردن راهکاری برای رسیدن به صلح نبود؛ بلکه فقط درباره حمایت از اسرائیل و تشویق به اتحاد بیشتر علیه تروریسم سخنرانی کرد. سپس نتانیاهو ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه معرفی و از اتحاد کشورهای عربی در برابر این کشور حمایت کرد.

جروزالم پست نوشت در پایان، ترامپ در یک توییت از میزبانی مقامات اسرائیلی و عربی تشکر و خاورمیانه را منطقه‌ای خارق‌العاده توصیف کرد. به نظر می‌رسد سفر وی به اسرائیل، نتیجه مثبت و ملموسی برای مقامات تل‌آویو نداشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار