ایلام؛

تولد اولین گوزن سایت مانشت و قلارنگ ایلام

مسئول سایت تکثیر گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ ایلام گفت: این سایت در روزهای اخیر شاهد تولد اولین گوساله گوزن در سال جدید بود.

تولد اولین گوزن سایت مانشت و قلارنگ ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،فرزاد بهامین بیان کرد: با آغاز زاد و ولد در گوزن های ماده بالغ این فرایند تا اوایل فصل تابستان و تیرماه ادامه دارد.
 
وی اظهارکرد: با توجه به خوی وحشی گوزن های سایت مانشت و قلارنگ و رفتار کاملا طبیعی آنها، نبود امکاناتی چون دوربین مدار بسته و نیز گستره سایت امکان تشخیص و ثبت دقیق تعداد گوزن های آبستن وجود ندارد.
 
بهامین افزود: گوزن های این سایت همه ساله در فصل شهریور اقدام به جفت گیری می کنند و در فصل بهار نیز نوزادان این وحوش به دنیا می آیند.
 
وی یادآورشد: با توجه به ارسال تعداد چهار راس گوزن به استان خوزستان در سال گذشته تعداد گوزن های سایت مانشت و قلارنگ استان ایلام بین ۳۰ تا ۳۵ راس است.
 
سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ ایلام دارای گستره است که این سایت در سال ۸۶ با انتقال شش راس گوزن بالغ از جزیره اشک دریاچه ارومیه کار خود را شروع کرد.
 
با توجه به شرایط جغرافیایی و محیطی مناسب، زادآوری به موقع و مطلوب، حفظ خلق و خوی طبیعی و وحشی ونبود تلفات و مریضی (در حد صفر)، در زمره موفق ترین سایت های تکثیر و احیا گونه های در معرض خطر در کشور است.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.