همدان؛

همدان قطب تولید انرژی خورشیدی در کشور

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان:بزرگترین نیروگاههای خورشیدی کشور با نام خلیج فارس وامیر کبیر در همدان از بهمن ماه سال گذشته تولید برق را آغاز کرده اند.

همدان قطب تولید انرژی خورشیدی در کشور
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ تیموری افزود:ظرفیت تولید این دو نیروگاه خورشیدی تولید 14 مگا وات انرژی برق است . 
 
وی گفت:یکی از این نیروگاهها نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس است که در زمینی به وسعت10 هکتار در مجاورت بزرگراه همدان ساوه با سرمایه گذاری 9 میلیون یورویی شرکت آلمانی و مشارکت یک شرکت ایرانی ساخته شده است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان:دومی نیروگاه امیرکبیر با ظرفیت 7 مگا وات و سرمایه گذاری 7 میلیون یورویی است که شرکتی از کشور ایرلند آنرا در اطراف همدان ساخته است.
 
تیموری گفت: استان همدان ظرفیت تُولید 200 مگا وات انرزی خورشیدی را دارد و دو نیروگاه 30 مگا واتی و یک نیروگاه 7 مگا واتی در دست اقدام است.
 
وی با اشاره به اینکه این سرمایه‌گذار خارجی پیگیر هستند تا کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی نسل جدید را نیزاحداث کند گفت : این کارخانه حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد. او افزود : این کارخانه سالانه ظرفیت تولید پنل‌های خورشیدی برای 250 مگاوات نیروگاه خورشیدی را دارد و برای 550 نفر نیز ایجاد اشتغال می‌کند.
 

برای ساخت این نیروگاههای خلیج فارس و امیر کبیر در مجموع 16 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی شده است. نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی خلیج فارس در همدان اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است که 20 درصد تجهیزات آن از طریق شرکت های داخلی تامین شده است.
 

 
انتهای پیام/ش.و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.