مهاباد؛

اکران فیلم سینمایی 'ماندوو' در مهاباد

اکران فیلم سینمایی'ماندوو' به کارگردانی و تهیه کنندگی ابراهیم سعیدی با موضوع مهاجرت به زبان کُردی و با زیرنویس فارسی، در تعدادی از سینماهای برخی از شهرهای کشور و مهاباد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،کارگردان این فیلم در حاشیه مراسم افتتاح فیلم ماندو در گفت: فیلم، داستان یک خانواده آواره کرد ایرانی است که پس از 28 سال اقامت در عراق و پس از فروپاشی حکومت صدام، تلاش می‌کنند به زادگاهشان ایران بازگردند.

ابراهیم سعیدی افزود: در فیلم 'ماندوو' پنج نفر از بازیگران ایرانی و اقلیم کردستان به صورت مشترک به ایفای نقش می‌پردازند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای فرهنگی شهرستان مهاباد، گفت: بسیار خوشحالم که اکنون این فیلم در مهاباد به نمایش در می آید و امیدوارم با اکران آن تحرک جدیدی در سینمای این شهرستان به وجود بیاید.

وی گفت: فیلم ماندوو در سینماهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و بابل هم روی پرده است و استقبال کنندگان خوبی دارد.

سعیدی یادآور شد: فیلم ماندو در جشنواره ها و فستیوال های مختلف دنیا شرکت کرده و حایز مقام های بین المللی است، جایزه 'فیپرشی' از طرف فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم در بخش مسابقه اصلی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم 'زردآلوی طلایی' ایروان در کشور ارمنستان را کسب کرده است.

کارگردان فیلم ماندو اضافه کرد: این فیلم جایزه ویژه هیأت داوران در بخش رقابتی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم 'بیروت' در کشور لبنان را کسب کرده است.

وی گفت: دیپلم افتخار بهترین بازیگری زن جشنواره بین المللی بیروت نیز به بازیگر آبادانی این فیلم تیما امیری تعلق گرفته است.

کارگردان و تهیه کننده مهابادی نیز در مراسم اکران این فیلم گفت: چندین سال و دوره است که هنر سینما در مهاباد کم رونق و سالن سینما تعطیل شده است بر این اساس توقع داریم سالن سینمای جدید در این شهر زودتر بازگشایی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد نیز گفت: تکنولوژی های جدید، تغییر ذائقه جوانان و سایر مسائل موجب کم رونقی سینما در شهرستان ها شده است.

قادر مرادی اظهار کرد: اما به رغم این واقعیت سالن سینما در شهرستان مهاباد در حال آماده سازی است تا خلاء فرهنگی شهر پر شود.

تقدیر از کارگردان و تعدادی از دست اندرکاران ساخت این فیلم از دیگر برنامه های آیین افتتاح فیلم ماندوو بود.

اکران این فیلم سینمایی با حضور پرشور علاقه مندان شب گذشته در تالار وحدت شهرداری مهاباد آغاز شد و به مدت 10 روز در دو نوبت و سانس در ساعت 18:30 و 22 در تالار وحدت شهرداری مهاباد اکران می شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.