کرمان؛

شهرستان نرماشیر نماداقتصاد مقاومتی

همسو با اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال شهرستان نرماشیر راهکارهای لازم را در جهت افزایش تولید در واحد سطح قرارداده بطوریکه این شهرستان نماد اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،کریم زاده. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نرماشیر گفت:با ارائه راهکارهای علمی و عملی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، شیلات وغیره در این شهرستان شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال محقق می‌شود.
وی با اشاره به کمبود منابع آبی، کاهش بهره‌وری در تولید، میزان بالای ضایعات و همچنین پراکندگی تولیدات عواملی هستند که اکنون اقتصادکشاورزی استان را به چالش کشیده است، افزود: می‌توان با به‌کارگیری روشهائی نظیر توسعه کشت گلخانه‌ای موارد رابه فرصتی در ایجاد ارزش افزوده تبدیل کردکه این مهم با اطلاع رسانی و تشویق کشاورزان میسر ومی توان این مسیر را هموار کرد.
کریم زاده با بیان اینکه در افزایش بهره وری در امور دام شهرستان کارهای بسیار خوبی انجام شده، خاطرنشان کرد: استفاده از ارقام دامهای اصلاح نژاد شده که باعث افزایش تولید و پرورش شتر که مختص مناطق کویری است، در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد:در این شهرستان با جایگزین کردن محصولات با نیاز آبی کم و تولید بیشتر نظیر محصول کلزا گامی در جهت خودکفایی دانه‌های روغنی برداشته می‌شود.
وی در رابطه با تحقق شعار سال ۹۵ در زمینه شیلات و آبزی پروری در شهرستان گفت: با استفاده از آب آبیاری کشاورزی و اصلاح و استفاده از استخرهای ذخیره آب کشاورزی تولید و پرورش آبزیان افزایش یافته و علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید، ایجاد اشتغال سبب ترویج مصرف آبزیان نیز می‌شود.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.