کرمان؛

برداشت كلزا از 603 هكتار مزارع ارزوئیه

برداشت كلزا از 603 هكتار مزارع ارزوئيه با 6 دستگاه كمباين بومی و یک دستگاه کمباین مهاجر انجام می شود.

برداشت كلزا از 603 هكتار مزارع شهرستان ارزوئیه به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رضا امیری پاک مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت کلزا از سطح 603 هکتار از مزارع شهرستان ارزوئیه از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا 15نیمه خرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به کارگیری 6 دستگاه کمباین بومی و یک دستگاه کمباین مهاجر مجهز به هد برداشت کلزا، گفت:کار برداشت کلزای شهرستان تاکنون در سطح 170 هکتار انجام شده و ارقام کلزای کاشته شده در سال زراعی جاری شامل جری، جولیوس، جاکوما،DK و هایولا420 می باشد و بطور متوسط ازهر هکتار 2000 کیلوگرم کلزا برداشت و برآورد می گردد تا پایان فصل برداشت بیش از 1000 تن کلزا برداشت و تحویل سیلو گردد.

امیری پاک در ادامه گفت: امسال سطح زیرکشت کلزا دراین شهرستان نسبت به سال قبل 3 برابر افزایش یافته است و 50 هکتار از مزارع کلزا به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه هر کیلوگرم کلزای تولیدی به قیمت 27830 ریال بصورت تضمینی از کشاورزان توسط اداره غله خریداری می گردد، گفت: محصول کلزا با قرارگرفتن در تناوب کشت منجر به افزایش 15 تا 20درصدی عملکرد، حاصلخیزی خاک وکنترل علفهای هرز می گردد.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار