درگفتگو باباشگاه خبرنگاران عنوان شد؛

کاهش محسوس تخلفات انتخاباتی درمرکز آذربایجان غربی / بازداشت 2 متخلف انتخاباتی

قاضی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم تخلفاتی مرکز آذربایجان غربی از کاهش محسوس میزان ورود پرونده های تخلفات انتخاباتی تا به امروز خبر داد.

سعید حاجی زاده در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ بابیان اینکه در راستای فرآیند و اقدامات پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی که قبل از تبلیغات توسط عوامل اجرایی و نظارتی ، امنیتی و قضایی در ستاد انتخابات مرکز استان تدبیر و انجام شد، علاوه بر اینکه میزان تخلفات براساس گزارش های واصله در مقایسه با دوره های قبل کاهش یافته است ، در این ایام هیچ گونه جرمی که موجب اخلال در روند انتخابات شود ، گزارش نشده است .

وی با اشاره به اینکه در اثنای تبلیغات برای پیشگیری از وقوع جرم ، تبلیغات کاندیدها مدام رصد می شد افزود : در این رابطه تا به امروز حدودا 30 مورد گزارش تخلف انتخاباتی از طریق کلانتری ها به شعب ویژه رسیدگی به این جرایم ارجاع شده است که عمدتا مربوط به انتخابات شوراهای شهر است .

معاون قضایی ریس کل دادگاههای عمومی و انقلاب و قاضی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی مرکز آذربایجان غربی تصریح کرد : برپایی کارناوال های شادی از سوی هواداران نامزد های شوراهای شهر و نصب عکس و بنر تبلیغاتی در خارج از محل های پیش بینی شده که سبب آلودگی چهره ی شهر و نارضایتی شهروندان را در پی داشت از عمده موضوعات این تعداد گزارش تخلف است .

سعید حاجی زاده همچنین اضافه کرد : گزارشاتی هم از سوی ستادهای نامزد های انتخاباتی ریاست جمهوری مبنی بر ایجاد آلودگی صوتی که موجب ناراحتی ساکنان نزدیک به این ستادها شده بود به شعب واصل شد که در این راستا روسای ستادها از طریق ضابطین قضایی به شعب دعوت شدند و تذکرات لازم به صورت شفاهی به آنها داده شد و خوشبختانه آنها نیز تمکین کرده و منجر به تشکیل پرونده نشد .

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سعی بر این شد که به این پرونده ها بعد از انتخابات رسیدگی شود تا هم جلوی شور انتخاباتی گرفته نشود و هم زمینه سوء استفاده احتمالی و موج سواری بر افکار عمومی از بحث های قضایی فراهم نشود افزود : تمام جرایم و تخلفاتی که اعلام شده پرونده هایشان تشکیل شده اما هنوز برای رسیدگی دعوت نشده اند که قطعا با رسیدگی و اتخاذ تصمیمات قانونی ، قاطعانه با متخلفین برخورد می کنیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب و قاضی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی مرکز آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود گفت : معمولا حجم گسترده پرونده های با موضوع تخلفات انتخاباتی بعد از انتخابات از سوی فرمانداری ها و ضابطان قضایی به شعب واصل می شود که پیش بینی می شود که عمده تخلفات نصب عکس و بنر تبلیغاتی خارج از محل های معین شده باشد چون بر اساس رقابت شدیدی که در این دوره بین کاندیدهای شورا شهر مشاهده شد ، پیش بینی ما براین است که اکثریت کاندیدها مرتکب این تخلف شده اند و لذا برآورد می شود که به تعداد نامزدهای شوراهای شهر گزارش تخلف دراین زمینه به شعب ارجاع شود .

حاجی زاده خاطرنشان ساخت : سعی ما بر این است که در رابطه با برخورد با این متخلفان از ظرفیتهای قانون مجازات اسلامی از جمله مجازات های جایگزین حبس استفاده شود به این صورت که تصمیماتی که اخذ می شود به نوعی آثار آن کمک به کارگران زحمتکش شهرداری برای پاکسازی و نظافت و ایجاد فضای سالم برای محیط شهری باشد .

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از بازداشت 2 متخلف انتخاباتی در روز انتخابات خبر داد و گفت : این دو متخلف قصد تبلیغات در زمان غیر قانونی و اغتشاش و اخلال در روند انتخابات در حوزه انتخابیه را داشتند که با دستور قضایی بازداشت و پرونده شان در دست بررسی است .

قاضی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی مرکز آذر بایجان غربی در پایان یادآور شد ؛ شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی تا خاتمه رسیدگی به پرونده های مطروحه در این شعب برقرار خواهند بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.