ترامپ: بزودی به مصر می‌روم

رئیس‌جمهور آمریکا که در حال حاضر در ریاض بسر می‌برد، از سفر قریب‌الوقوع خود به مصر خبر داد.

ترامپ: بزودی به مصر می‌رومبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد به زودی به مصر سفر خواهد کرد.

وی این اظهارات را در دیدار با عبدالفتاح سیسی بیان کرد. رئیس جمهور مصر با دونالد ترامپ در محل اقامت او در ریاض دیدار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز گفتگوهای دوجانبه با عبدالفتاح سیسی در پایتخت عربستان اعلام کرد به طور حتم موضوع سفر به قاهره را به زودی در دستور کار قرار خواهد داد. 

وی افزود: به سیسی می‌گوییم که در شرایط دشوار، کارهای بسیار خوبی صورت داد و توانست فرصت‌های شغلی بیشتری در این کشور ایجاد کند. من این مسئله را تحسین می کنم و به شما برای اقدامات‌تان تبریک می‌گویم. 

سیسی هم در این دیدار گفت: از روابط راهبردی که به نظر می رسد بین دو کشور وجود دارد، قدردانی می‌کنم. بسیار خوشحال خواهیم شد اگر به زودی به مصر سفر کنید. مصر در ثبات و امنیت کامل قرار دارد و آماده همکاری با دولت شماست. ما خواهان همکاری بیشتر با شما به منظور برقرار کردن ثبات در این منطقه مهم هستیم. شما توانایی‌های شخصی دارید که می‌توانید غیرممکن‌ها را انجام دهید. 

ترامپ در واکنش به این سخنان سیسی خندید و گفت: با شما موافقم. امیدوارم مصر شرایط بهتری در آینده در مقایسه با شرایط فعلی داشته باشد. بار دیگر تاکید می‌کنم روابط بسیار خوبی داریم.

در همین حالف تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، نیز با رئیس جمهور آمریکا در ریاض دیدار کرد.

ترامپ در دیدار با وی گفت: در دو روز گذشته دیدارهای فوق العاده‌ای داشتیم. ما مدت طولانی است که با یکدیگر دوست هستیم. روابط بسیار خوبی با یکدیگر داریم و معتقدیم مرحله جدیدی در تلاش برای برقراری روابط خوب امنیتی آغاز شد. 

وی افزود: ما در کنار عربستان سعودی هستیم و در آینده هم در کنار این کشور خواهیم بود. 

ترامپ در چارچوب نخستین سفر خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته وارد عربستان شد. قرار است وی در نشستی با حضور 50 کشور اسلامی سخنرانی کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار