توافق کشورهای عضو پیمان تجاری ترنس پسیفیک برای ادامه فعالیت بدون حضور آمریکا

کشورهای باقیمانده در پیمان تجاری ترنس پسیفیک توافق کردند بدون حضور آمریکا گزینه های ادامه اجرای این توافق را بررسی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزرای تجارت کشورهای مکزیک و نیوزیلند امروز (یکشنبه) اعلام کردند کشورهای باقیمانده در پیمان تجاری ترنس پسیفیک توافق کردند که گزینه‌های موجود برای ادامه اجرای این توافقنامه را بدون حضور آمریکا مورد بررسی قرار دهند.

کشورهای عضو پیمان تجاری ترنس پسیفیک که هم اکنون 11 عضو دارد، بالاترین سطح مذاکرات را از زمان خروج آمریکا از این پیمان، در حاشیه نشست "سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پسیفیک" در شهر هانوی، پایتخت ویتنام برگزار کردند. 

"تاد مک کلی"، وزیر تجارت نیوزیلند پس از این نشست در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: ما بر این مسئله تمرکز خواهیم کرد که چگونه با 11 کشور می توانیم این پیمان را ادامه دهیم. کشورهای عضو قرار است پیشنهادات خود را برای ادامه اجرای پیمان تجاری ترنس پسیفیک در ماه نوامبر ارائه دهند.

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه سال جاری میلادی حکم خروج این کشور را از پیمان تجاری ترنس پسیفیک امضا کرد. وی در دوران رقابتهای انتخاباتی خروج از این پیمان موسوم به "تی پی پی" را از جمله اولویت برنامه های خود اعلام کرده بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار