مشهد؛

اعلام نتایج نهایی مسابقة کتابخوانی «ریحانه» همزمان با ماه مبارک رمضان

کار داوری بیش از ۵۰ هزار اثر ارسالی مسابقة کتابخوانی «ریحانه» همزمان با ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حسین سعیدی مدیرعامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار در ۳۱ فروردین ماه، کار داوری بیش از ۵۰ هزار اثر ارسالی آغاز و نتایج مسابقه کتابخوانی «ریحانه» که قرار بود تا نیمه شعبان اعلام شود، به دلیل طولانی شدن زمان داوری همزمان با ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به این که کار داوری آثار توسط اساتید دانشگاه و حوزه انجام شده است، از رسیدن آثار ارزشمندی به این مسابقه کتابخوانی که به‌صورت محتوایی برگزار شده خبر داد و افزود: آثار برتر این مسابقه جهت بررسی بیشتر و ارزیابی تخصصی نیز وارد چرخش چاپ این انتشارات می‌شود.

مدیرعامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با تأکید بر این که تأخیر اعلام نتایج به دلیل بررسی بهتر و بیشتر توسط داوران بود، گفت: این نتایج همزمان با ماه مهمانی خدا، ماه مبارک رمضان اعلام و جوایز به تناوب تحویل برگزیدگان که از شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور هستند، می‌شود.

سعیدی افزود: ۵۹۸ هدیة ارزنده از قبیل: هزینة سفر به کربلای معلی، مشهد مقدس و قم، کارتهای هدیه، بسته‌های متنوع تفریحی و فرهنگی برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است، افزود: حضور در آیین معنوی غبارروبی روضه منوره رضوی و دریافت دعوتنامه مهمانسرای حضرت رضا (ع) نیز به صورت قرعه‎کشی برای تمام شرکت‎کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ جایزه به برگزیدگانی که بر اساس داوری‌ها در بخش‌ها و رده‎های سنی مختلف انتخاب شده‏اند، تعلق می‎گیرد و ۱۹۸ جایزه به‎صورت قرعه‎کشی در میان سایر شرکت‎کنندگان توزیع می‎شود.

مدیرعامل به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با بیان این که مسابقه کتابخوانی ریحانه در پنج بخش یادداشت، پیامک، دلنوشته، بهترین بخش کتاب و عکس محتوایی برگزار شد، افزود: این مسابقه همزمان با ایام دهه فاطمیه (به روایت ۷۵ روز) از ۲۵ بهمن ماه آغاز شد و علاقه‎مندان تا ۱۴ فروردین ماه برای ارسال آثار مهلت داشتند، اما به دلیل استقبال پر شور و بی‎نظیر مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه تمدید شد.

سعیدی گفت: در مسابقة بزرگ کتابخوانی ریحانه بیش از ۵۲ هزار نفر شرکت‎کننده از استانهای مختلف کشور اعم از دورافتاده‎ترین روستا‌ها شرکت کرده‎اند؛ همچنین برخی از شرکت‎کنندگان این مسابقه تعدادی از زائران خارجی هستند که به مشهد سفر کرده‌اند.

وی شیوة برگزاری مسابقة کتابخوانی ریحانه را کم‎نظیر توصیف و خاطرنشان کرد: در این مسابقه از ارائة سوالات چهارجوابی و پاسخنامه‌ای پرهیز شده و هدف از برگزاری مطالعة کتابی با محوریت حضرت زهرا (س) است.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار