مشهد؛

دستگیری عاملان مزاحمت‌های سایبری در نیشابور

عاملان مزاحمت‌های سایبری خانم جوان توسط پلیس فتا شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سرهنگ "حسین بیات مختاری" فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب کذب در کانال یکی از شبکه‌های اجتماعی علیه وی موضوع در دستور کار تیمی از پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد که حدود ۲۰ روز قبل گوشی تلفن همراهش در یک مراسم عمومی سرقت و پس از مدتی گوشی بدون سیم کارت به شیوه‌ای حساب شده بدون مشخص شدن هویت سارق در یک سطل زباله در سطح شهر جاساز و به وی اطلاع داده می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: متهمان در ادامه سیم کارت سرقت شده را بر روی گوشی دیگری فعال و با دستیابی به اطلاعات شخصی وی اقدام به نشر تصاویر خصوصی شاکی و مطالب کذب کردند.

سرهنگ بیات مختاری افزود: کارشناسان پلیس فتا با مهندسی اجتماعی متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم ۲۹ ساله در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی به بزه انتسابی با کمک و همدستی برادر دو قلو و برادر شوهر شاکی اعتراف کرد وگفت:پس از سرقت سیم کارت و بدست آوردن اطلاعات شخصی شاکی با همکاری برادر شوهر شاکی که با وی اختلاف خانوادگی دارد مزاحمت‌های سایبری خود را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به دستگیری دو همدست متهم در این پروندخاطر نشان کرد: محرمانه بودن و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرید ضمن این که هیچ رد پایی از چشم تیز بین پلیس فتا دور نخواهد ماند و این فضا دستمایه انتقام و شوخی و غرض ورزی نیست.

انتهای پیام//م. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار