اردبیل؛

مشارکت 81 درصدی مردم پارس آباد در انتخابات 96

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: بر اساس بررسی های اولیه میزان مشارکت مردم این شهرستان مرزی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر روستا حدود 81 درصد برآورد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر صمدی افزود: بر اساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن در سال 95 در این دوره از انتخابات 126هزار و 500 نفر در پارس آباد واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد 102 هزار و 500 نفر آرای خود را به صندوق ها ریختند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم منطقه در پای صندوق های رای، گفت: میزان مشارکت نسبت به انتخابات گذشته حدود 4 درصد رشد نشان می دهد.

فرماندار شهرستان پارس آباد از اتمام کار شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و گفت: به جز وزارت کشور هیچ دستگاه و نهادی حتی فرمانداری مجاز به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیست.

صمدی با بیان اینکه کار شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا هم اکنون در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به تعدد داوطلبان شورای شهر روند شمارش آرا طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر پارس آباد در مجموع 88 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 18نفر انصراف دادند و در نهایت 70نفر به رقابت پرداختند.

صمدی بیان کرد: از مجموع 70داوطلب نیز تعداد 7 نفر با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی شورای شهر پارس آباد انتخاب خواهند شد.

به گفته وی، در انتخابات 29 اردیبهشت همچنین 33 نفر در اصلاندوز ، 15 نفر در تازه کند و 16 نفر در شهر اسلام آباد با هم رقابت کردند که در هر یک از این شهرها 5 نفر به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.